Samochód znakomicie radzi sobie w terenie i na śniegu.
Odbyłem kilka jazd próbnych różnymi, znacznie droższymi SUV-ami ale żaden z nich nie dorównywał Captivi możliwościami terenowymi, jezdnymi i wyciszeniem, a o komforcie jazdy nie wspomnę.
Autko posiada niestety parę wad.
Po pierwsze ekonomiczność a właściwie paliwożerność 12l/100 to niezły wynik przy normalnej jeździe.
Po drugie zwrotność - duży promień skrętu przeszkadza w manewrach.
I po trzecie brak w radiu wyświetlania kontaktów z książki telefonu komórkowego podczas przychodzącego połączenia. Wyświetlany jest tylko numer telefonu.
Odbyłem kilka jazd w górach, przez przełęcze górskie bez łańcuchów ( droga dopuszczona warunkowo i tylko w łańcuchach )i nie było żadnych problemów w wjazdem i zjazdem. Napęd 4X4 załącza się szybko, bezgłośnie i praktycznie niezauważalnie.
Reasumując fajny, dobry i chyba u nas niedoceniany samochód. Mazda, Honda, Outlander którymi jeździłem sprawiają znacznie gorsze wrażenie podczas jazdy.
Czas pokaże czy dalej też będzie dobrze, bo jak dotychczas Captiva to znakomity wybór.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, nie zwracam uwagi na jej istnienie. Bezproblemowa.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, głównie ze względu na dokładną kamerę cofania.
4,0
Ergonomia
Dobra.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
O.K.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność ???
Mając Captivę musisz przygotować się na znaczne wydatki na paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 DOHC 167KM 123kW
[l/100km]