Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Captiva II SUV Facelifting

Jarek Chevy Captiva, 10 lat temu
Silnik 2.2D 184KM 135kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Captiva II SUV Facelifting 2.2D 184KM 135kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ładne auto - wiem, że ma to wydźwięk prostoty, ale tak jest w istocie. Polansuj się powoli po osiedlu a zobaczysz ciekawych kierowcy przechodniów. Zatrzymaj się przed przejściem a zyskasz szacunek kilku osób. Wyrusz Captivą w trasę a nie poczujesz zmęczenia. Tylko to miejsce w środku ...
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód jest potężny. Silnik również jest potężny i może swoje mięśnie napinać mniej (tryb "eco") lub bardziej. W konfrontacji tych potęg moim zdaniem wygrywa samochód, stąd ocena 4 dla silnika. Dynamiki mu nie brakuje, jednak bardzo często mam przeświadczenie jego "zbierania się" do swojej pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Działanie 6-przełożeniowego automatu nieźle współgra z pracą silnika i dynamiką jazdy.
5,0
Układ jezdny
Praca układu kierowniczego i wszystkich elementów zawieszenia to naprawdę zgrana drużyna, która świetnie radzi sobie na nierównościach i progach zwalniających.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest bez zarzutów. Kluczowy jest oczywiście zawsze tył, i tutaj lusterka boczne zdecydowanie na plus. Są duże i mają szerokie możliwości regulacji. Przez wewnętrzne lusterko przy przyciemnianych szybach niewiele widać, ale za to jest dobrej jakości kamera cofania, która nadrabia te braki.
4,0
Ergonomia
Wiele rzeczy jest intuicyjnych i naprawdę sensownie przemyślanych. Bardzo podoba mi się elektryczne sterowanie lusterkami bocznymi, którego można bardzo szybko używać praktycznie "w ciemno". Komputer pokładowy jest bardzo prosty w obsłudze (resetowanie średniej prędkości czy zużycia paliwa mogłoby być wzorem do naśladowania dla innych) i prezentuje dużo przydatnych informacji jednocześnie (np. średnią prędkość, czas jazdy, zużycie paliwa). Obsługa radia natomiast jest pewną "rysą na szkle", dlatego, że po pierwsze jest oddzielone funkcjonalnie od komputera pokładowego a po drugie - ze swoim wyświetlaczem - trochę jakby z innej epoki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielkie auto, malutkie "oczka" wentylacyjne - moim zdaniem powierzchniowo za małe dla tego samochodu. Możliwości klimatyczno-nawiewowe zaskakują pozytywnie - wszystko jest proste w obsłudze i ma krótki czas reakcji. Do tego dochodzi znakomite ogrzewanie foteli kierowcy i pasażera(ki) ;)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ile razy patrzę na Captivę z zewnątrz to chciałbym w nim odpłynąć, schować się w jakimś zakamarku ... tymczasem tam nic takiego nie ma. Miejsce w środku nie rzuca na kolana, podłokietnik zabiera sporo przestrzeni, natomiast bagażnik "daje radę" i nie przeszkadza mu w niczym wersja 7-miejscowa.
5,0
Wyciszenie
Mocny diesel terkocze. Jak zamykam drzwi to o nim zapominam i nie przypominam sobie nawet wtedy, gdy mknę po autostradzie bardzo szybko. Na stacji paliw napis "diesel" na korku pomaga mi wlać odpowiednie paliwo, bo ja dalej żyję ciszą płynącą ze środka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oczekiwałem tutaj 5 czy 6 litrów na "sto". Spalanie w trasie na poziomie 7,5 - 9 litrów mnie satysfakcjonuje. W mieście może być niestety sporo więcej, ale mam do dyspozycji tryb "eco".
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tej płaszczyźnie jest dobrze. Bardzo solidny, mocarny wręcz samochód w przyzwoitych pieniądzach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Minęło mu 30 000 km i nic nie chce nawet zacząć trzeszczeć czy stukać :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2D 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Captiva II SUV Facelifting