Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Captiva I

Przemek, 10 lat temu
Silnik 2.0D 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Chevrolet Captiva I 2.0D 150KM 110kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 2D daje radę z tymi dwoma tonami. Jeżdżę bardzo ekonomicznie, więc wiosną podróżując głównie autostradami oraz jednym z najbardziej zakorkowanych miast w PL (Poznań) spalanie 7.7, zimą 8.2. Spotkałem właściciela Antary z tym samym silnikiem, który mówił, że u niego to jest ~13L - ale nie znam jego sposobu jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Serwis. W Poznaniu serwisowałem się w ASO Szpot. Totalna katastrofa. Niestety wymieniałem tam opony - otrzymałem poprzednie nieopisane, a samochód zawijał na prawą stronę i trząsł się przy prędkości > 90km. Pojechałem na "huntera" i tam mi dopiero wykonano prawidłową usługę. Napisałem do centrali, ale raczej mieli to w ***** - później się dowiedziałem, że się wycofuja z Europy - więc życzyli "Mamy nadzieję, że mimo tego, dalsze użytkowanie samochodu naszej marki będzie dla Pana zadowalające, a w przyszłości obsługa serwisowa zwróci uwagę, na staranność i jakość wykonywanych usług.". Później się dowiedziałem, że kolega przechodził podobne historie ze swoim Oplem w tym samym serwisie.
Układ elektryczny : Przepalające się żarówki (czytałem, że dotyczy to wielu aut).
5,0
Całokształt
Kupiłem auto, które miało spełniać kilka warunków - od bezpieczeństwa poprzez ekonomię do pakowności. Wcześniej śledziłem wszelkie wiadomości na temat tego auta i poza problemami z silnikami benzynowymi V6 - nie znalazłem żadnych niepokojących wpisów. Jedynie wersje < 2009 miały problem z kurtynami SRS - dlatego postanowiłem kupić wersję z 2010 roku. Generalnie jest to Opel Antara lub Holden (w Australii) produkowany w Korei :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli nie jesteś rajdowcem na drogach publicznych to ten silnik spełnia wszelkie wymagania dotyczące normalnego poruszania się. Włącznie z tym, że można bez problemu jeździć z kompletem 6 lub 7 osób.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Ciężko porównać to auto do samochodów osobowych z uwagi na wysokość, moim zdaniem jedzie się bardzo dobrze i czuć to auto lepiej niż mój poprzedni SUV (Tucosn I).
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odkąd przesiadłem się do SUVów to widzę, że te rzeczy są nieporównywalne z osobówkami. Moje auto z 1996 posiadało bardziej przewidywalny system wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nigdy nie narzekał :). Przestrzeń dla kierowcy bardzo dobrze zabudowana - mnie to bardzo odpowiada w przeciwieństwie do paru innych SUVów, którymi się poruszałem.
5,0
Wyciszenie
Nie ma problemu, że coś świszczy albo szumi przy jeździe na autostradzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 2 lata użytkowania (w tym czasie przejechałem 35kkm) uszkodził się tylko elektromagnez w klimatyzacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porządnie zrobione i przemyślane auto, a cena nie jest wygórowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie przepalają się żarówki świateł mijania... Ale wymiana nie jest taka kłopotliwa, poza łamiącymi się elementami osłony chłodnicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chevrolet Captiva I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chevrolet Captiva I