Silnik
: Jedyna zaleta to niezły silnik. Przy manualnej skrzyni biegów średnio spala 9,2 dm3/100 km po przeprogramowaniu sterownika. Przed przeprogramowaniem palił 10,5 dm3/100 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Piasty przednich kół padły po 80.000, 00 km
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło padło przy 80.000,00 (na gwarancji, nieuznana)
Układ elektryczny
: Wiecznie przepalają się żarówki w przednich reflektorach
2,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Nic nadzwyczajnego, przeciętny hałas, powyżej 120 km/h robi się bardzo głośno, ale znośnie. Jeszcze by brakowało, żeby silnik się psuł.
1,0
Skrzynia biegów
Tragedia. Jeśli skrzynia pada w okolicach 70-80.000 km przebiegu to nie ma o czym mówić. Nie jest to wypadek wyjątkowy. Moi znajomi mają identyczny model i te same usterki, min. skrzynię biegów. Wymiana skrzyni biegów to 7000-8000 zł.
1,0
Układ jezdny
Nie wiem co kryje się pod nazwą "układ jezdny", ale jeśli elementy zawieszenia - to również tragedia. Przednie piasty kół nie wytrzymuja ciążaru auta, obie padły w granicach 80.000 km przebiegu. Wymiana jednaj to 1300 zł.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję 7-osobową. To jedyny sensowny powód zakupu Chevroleta Captivy.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalają się notorycznie żarówki i bezpieczniki, gwiżdzące wspomaganie, problemy z geometrią kół
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dawno nie jeździłem tak słabym samochodem, sprzęgło i zawieszenie beznadziejne, padły obie przednie piasty koł, padło sprzegło, w sumie w ciągu 3 miesięcy koszty napraw wyniosły 10.000,00 zł. Wszystko przy 80.000,00 km przebiegu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0D 150KM 110kW
[l/100km]