Ocena kierowcy - Chevrolet Caprice Classic IV Sedan
grusiak,
16 lat temu
Silnik 5.0 i V8 172KM 127kW
Rok produkcji 1991
Przebieg:
191 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,85
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: silnik i skrzynia + most, który nawet po 17latach jest cichy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: ogólnie slabe i szybko zużywajace się hamulce
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
V8 brzmi wspaniale. Wogóle nie uzywam radia odkąd zamontowałem dodatkowo flowmaster :)
Silnik ma tylko 170KM, ale ponad 350Nm momentu.
Gdybym miał wybór z pewnościa wolałbym 350 (5.7 LT1), ale 305 daje rade.
5,0
Skrzynia biegów
jedna z najlepszych skrzyń z tamtych czasów. Nawet współczesne nie są tak dobre.
3,0
Układ jezdny
konstrukcja chyba z lat 60tych. Rama + zawieszenie jak w Żuku ;) Bardzo wygodnie, ale własciwosci raczej średnie. Auto wazy prawie 2 tony, więc to też wpływa na prowadzenie tej starej konstrukcji.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto jest ogromne, więc jesli ktoś go po prostu nie czuje, to jest szansa, ze przestawi jakiś budynek przy cofaniu :)
3,0
Ergonomia
Amerykanie nie słyną raczej z produkowania ergonomicznych aut. Wszystko jest, ale trzeba się przyzwczaić gdzie co jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest super, ogrzewanie tez daje radę. Mistrzostwo świata to to nie jest, ale nie jest też tragicznie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto, które ma 5,2m długosci i prawie 2m szerokości, to jest średnio.
5,0
Wyciszenie
tu jest rewelacja słychać tylko mruk prawdziwego wolnoobrotowego V8. mam głośny tłumik, więc nie jest cicho, ale z oryginalnym jest praktycznie cisza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na auto z tą pojemnością i wagą, to bardzo dobrze. 16l w mieście i nieco 12l w trasie przy 130-140km/h to wynik bardzo dobry.
Gazu pali jakieś 20l w miescie, w trasie nie sprawdziłem, ale niewiele mnie to interesuje :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to amerykańska renówka...co chwile coś. ogólenie plastiki pozostawiają wiele do żczenia
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
masywne, archaiczne zawieszenie, niewysilony silnik z doskonała skrzynia biegów. Trudno o lepsze auto.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 i V8 172KM 127kW
[l/100km]