Silnik
: Przed zakupem bałem się opinii o LLT ale niesłusznie - dobrze utrzymany odwdzięcza się bezawaryjnością i frajdą!
5,0
Całokształt
Szukałem samochodu na weekendy i przejażdżki - w tej roli sprawdza się perfekcyjnie. Przyciąga wzrok, jest łatwy w prowadzeniu i daje mnóstwo frajdy z jazdy. Części łatwo dostępne, wszelkie naprawy proste do ogarnięcia - chociaż od zakupu jeszcze nie wymieniłem nic poza olejem i filtrami :) Lać paliwo, wsiadać w wóz i cieszyć się z każdego kilometra.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka 3.6 LLT ma słabo rozwiązane sprawy olejowe - dobrze jest zamontować chociażby separator oleju i stosować olej najwyższej jakości zachowujący normy Dexos 2 (napinacz rozrządu jest hydrauliczny dlatego dobry olej gwarantem, że nie przeskoczy nam w trakcie zabawy i nie narazi na koszta). Poza tym małe poprawki i systemie odpowietrzania korbowodowej i nic nie powinno się dziać - serwisowany na bieżąco odwdzięcza się bezawaryjnością i fajną mocą.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia jest bardzo precyzyjna i trwała - każdy bieg wchodzi odpowiednio ciężko i bez zgrzytów. Dodatkowo szósty "nadbieg" idealnie sprawdza się w trasie redukując spalanie. Warto również pamiętać o zmianie oleju w skrzyni co jakiś czas, na świeżym skrzynia pracuje delikatniej i łatwiej wyczuć skok biegu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny układ pozwala na pokonywanie zakrętów i wykonywanie manewrów precyzyjnie. W trakcie jazdy "na wprost" samochód płynie jak po sznurku, na parkingu mimo swoich gabarytów łatwo jest się zmieścić w miejscu na raz. Wybieranie nierówności oraz tor jazdy po nierównym terenie jest przewidywalny i jazda nie sprawia problemów.
5,0
Karoseria
Piękna linia nadwozia w szerokiej gamie kolorystycznej przyciąga uwagę. Trwałość elementów jest bardzo dobra, należy jednak uważać na np. ranty drzwi. Niestety co do rdzy ciężko coś zauważyć ponieważ w zimę samochód jest garażowany i nie ma styczności z wodą i solą które mogłyby co nieco nadgryźć - mój egzemplarz po niecałych 150K wygląda jakby wyjechał z fabryki bez elementów skorodowanych lub uszkodzonych.
Komfort
2,0
Widoczność
Największa bolączka i minus tego modelu - jedzie się troszkę jak w czołgu. Do zmniejszonej widoczności jednak można się łatwo przyzwyczaić lecz na początku może ona powodować dyskomfort.
3,0
Ergonomia
Silnik 3.6 daje sporą frajdę z jazdy oraz wcina przeciętnie około 11 litrów paliwa - jest to bardzo dobry wynik. Dodatkowo wszelkie płyny eksploatacyjne kosztują tyle co w zwykłym samochodzie więc nie ma obaw o kosmiczne ceny np. oleju. Zestaw filtrów z olejem wynosi około 200-240 zł także tyle co w zwykłym samochodzie osobowym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę cieplutko - w lato chłodno. Samochód bardzo dobrze trzyma temperaturę co oznajmia dodatkowymi wskaźnikami. Dodatkowo mamy sporo możliwości regulacji oraz ustawień. Należy dbać o filtr kabinowy który znajduje się po lewej stronie pod maską pod podszybiem - mój po zakupie był nieco zapomniany.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów - nawet na tylnej kanapie da radę upchnąć dorosłych którzy nie będą zbędnie narzekać, choć nie ma co ukrywać - nie jest to wóz dla 5-cio osobowej rodziny ^^ Na wakacje we dwoje starczy miejsca aż nadto, wszelkie większe zakupy również mieszczą się bez problemu. Pasażer może wygodnie się rozłożyć nie przeszkadzając w jeździe.
4,0
Wyciszenie
W środku podróżuje się bardzo dobrze, jedyne co słychać to mruk silnika lub przy przyspieszaniu przyjemnie brzmiący układ wydechowy. Podstawowa wersja brzmi bardzo dobrze i nie denerwuje wszystkich dookoła - w tym w trasie komfort jest na wysokim poziomie. Często jeżdżę z przyciszoną muzyką aby móc posłuchać jak pracuje samochód :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Utrzymanie kosztuje tyle co utrzymanie zwykłego przeciętnego samochodu - części jest sporo a wymiany większości z nich możemy przeprowadzić sami w domowym zaciszu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem samochodu do 50K i w tym przedziale cenowym coś o większej mocy i frajdzie z jazdy ciężko znaleźć - dodatkowo wykończenie, różne opcje i sam wygląd samochodu to w moim guście TOP1.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odkąd zakupiłem samochód dosłownie nic nie musiałem przy nim robić poza eksploatacją. Tylko jazda i frajda :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel wymienił sprzęgło i poza tym zupełnie nic - dodatkowo po 150K samochód wygląda jakby dopiero wyjechał z fabryki i nie ma żadnego elementu który wskazywałby oznaki zmęczenia materiału.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 304KM 224kW
[l/100km]