Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Aveo T250 Sedan

mk, 19 lat temu
Silnik 1.4 i 83KM 61kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 4 tys. km
Chevrolet Aveo T250 Sedan 1.4 i 83KM 61kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Po takich komentarzach pewno nikt nie zdecyduje sie na taki samochód. W tej cenie jako pierwszy samochód rodzinny polecam. Nie widziałem crash - testów. Crash testy logana wypadły tragicznie, a to taka sama klasa samochodu. Mam nadzieje, że jest trochę lepiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę mało elastyczny ale nie piłuje za bardzo. Plastikowy kolektor - przeróbka na gaz by nie utracić gwarancji tylko w ASO a cena z kosmosu 6 tys pln, może już trochę spadła. Jeżdzę mało więc mi sie to nie opłaca.
3,0
Skrzynia biegów
Przy ruszeniu duże problemy z wrzucaniem dwójki, po 5km już jest wszyskto OK. Trochę krótka 3-ka i dłuuuga 4-ka. Wolał bym odwrotnie ale to kwestia przyzwyczajenia. Nie reklamuje skrzyni może się wyrobi a mechanicy grzebiąc mogą narobić więcej szkód niż dobrego. Trochę sie zraziłem zdejmując mieszek od lewarka skrzyni biegów, jakość jego wykonania i to co w środku mówią o klasie pojazdu, teraz po takich oględzinach nie wiem czy bym go kupił ponownie. Choć lanos kolegi zrobił 360 tys km i w końcu go sprzedał bo żona powiedziała, że już więcej do niego nie wsiądzie, a autko jeszcze pojeździ.
3,0
Układ jezdny
2-razy wyważane koła po zamianie letnich opon na zimowe, 3-razy wyważane koła po zamianie z zimowych na letnie, ale może trafiałem na partaczy - 80km/h - 120km/h drżała mi kierownica a opony nówki. W końcu sie udało. Nie wskazana szybka jazda po poziomych hopkach na uliczkach osiedlowych coś wali w przednim zawieszeniu, że strach.
Komfort
3,0
Widoczność
Paskudny przedni słupek, idealnie zasłania pole widzenia, mało nie zaliczyłem jednej toyotki. Do tyłu prawie zupełnie nic nie widać bo zagłówki.
3,0
Ergonomia
Może być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak kupować to z klimą, mój nie ma klimy i gorąc jest wielki. W zimie OK.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może być, ale nie można żłożyć siedziska tylnej kanapy, można jedynie złożyć dzielone oparcie, a to nie to samo. Przez to dziura pomiędzy kabiną a bagażnikiem po złożeniu oparcia jest dosyć mała. Mam 190 cm wzrostu i jakoś nie mogę dobrać sobie pozycji do jazdy, zawsze przeszkadza mi środkowa konsola i kolanem rypie w plastik. Poza tym pozycja mojej nogi na pedale gazu jest tak wydumana, że po godzinie nam już dosyć. Nie pomaga regulacja kierownicy ani fotela. Przez 3-y miechy jeździłem i ciągle regulowałem fotel i kierownice ale to nic nie pomagało i już przestałem. Moja żona ma 154 cm wzrostu i jakoś sobie radzi. Fatalnie zabezpieczone wtyczki od głośników w tylnej półce, przy wkładaniu wózków zawsze spadają a końcówki się wyginają. Brak mocowania gaśnicy. Ułożenie jej w tylnym kole blokuje do niej szybki dostęp oraz rypie felgę koła zapasowego. Spora niedoróbka dilera. Muszę to poprawić ale mi sie nie chce. Fatalny brak sensownych schowków, straszne wąskie kieszenie w bocznych drzwiach nic tam się nie mieści. Nie mam poduszki pasażera, jest tylko zaślepka, można tam było zrobić niezły schowek ale po co? Przycieliśmy koszty. 4 - ry osoby jakoś pojadą. Do okoła paskudne szarości plastiku, można się przyzwyczaić. Nowy getz przy tym jawi sie jak mercedes, niestety nie ma bagażnika. Plastiki jeszcze nie trzeszczą.
3,0
Wyciszenie
Głośny powyżej 100km/h, szczególnie w lecie przy włączonym nawiewie na 3-kę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok, po mieście przy krótkich dystansach prawie zawsze wychodzi 9l / 100km. W trasie przy 110 -120km/h gdzieś ok 7,5l /100km. Mogło by być mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
3 letnia gwarancja, lakier metalik, całkiem spory bagażnik a przede wszystkim nowy samochód przy niezbyt wygórowanej cenie. To pierwszy mój samochód w związku z tym brak zniżek na ubezpieczenie. Mogłem to załatwić na tate - max zniżki ale po co sie i tate stresować. Rozważałem corollke lb 1.4 ale przy cenie 30tys mogłem kupić samochód 5-cio letni, zużycie paliwa prawie takie samo a samochód z niepewnego źródła, z nieznanym (przekręconym) przebiegiem i nie wiadomo z ilu egzemplarzy złożony. A poza tym przy toyocie AC + OC przy braku zniżek ~ 5tys pln co roku - horror a tu pakiet 1.8tys pln.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie parowały mi w zimie przednie reflektory, jeden wymienili na gwarancji, drugi podobno dobry, spełnia normy, choć też parował. Zmieniła się pogoda i wszystko powysychało i chyba będzie juz ok. Czasem parują też tylne reflektory. Samochód kupiony w 2005r a produkcja 1-sza połowa 2004r więc trochę stał na placu i stąd to parowanie. Teraz już jest OK. Nie działa prawidłowo napinacz pasa i pas pozostaje lekko nieściągnięty. Słabo wchodzi albo wcale drugi bieg przez 5km po ruszeniu, w zimie jest gorzej w lecie trochę lepiej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chevrolet Aveo T250 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chevrolet Aveo T250 Sedan