Inne
: Plastikowe boczki drzwi marnej jakości - skrzypią a srebrne uchwyty się wycierają
Zawieszenie
: korozja na felgach
Karoseria
: Szyby łatwo się rysują
4,0
Całokształt
Fajny samochód do niezbyt intensywnej eksploatacji. Idealny do jazd miejsko-podmiejskich i przebiegach rocznych do 15 tys. km. Dość solidny samochód z niestety kilkoma brakami w wykończeniu szczególnie wnętrza (np. źle spasowane elementy boczków drzwi). Na plus oszczędny silnik i niewygórowana cena (przy uwzględnieniu rabatów) oraz 3 letnia gwarancja (Fiat czy Dacia ciągle upiera się przy 2 latach).
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny, jak na tak małą pojemność dość elastyczny. Wiadomo, że ścigant z niego nie będzie ale do dynamicznej jazdy po mieście OK. Idealny na codzienne krótkie trasy wiejsko-podmiejskie.
Edit po 3 latach: w zasadzie nic się nie zmieniło. Silnik w bardzo dobrej kondycji.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętnie nie znaczy źle. Ot nic szczególnego. Biegi wchodzą lekko ale nie za precyzyjnie. Czasem wsteczny trzeba wbijać na 2 razy.
4,0
Układ jezdny
Do spokojnej jazdy OK. Dość miękkie zawieszenie jest nawet komfortowe na dziurawych drogach. Wychodzi to niestety w zakrętach - samochód co prawda długi czas trzyma się na obranym kursie ale mocno się przechyla i wychodzi przodem przy dynamicznej jeździe. Wspomaganie działa odpowiednio, nie za lekko nie za mocno a hamulce w moim odczuciu są bardzo dobre jak na osiągi samochodu.
Edit po 3 latach: po 50 tysiącach w zawieszeniu i hamulcach nic nie trzeba było robić.
Komfort
5,0
Widoczność
Baardzo duże lusterka boczne - ocena w górę. Dookoła widoczność bdb, natomiast do tyłu jak to w sedanie.
3,0
Ergonomia
Intuicyjne rozmieszczenie przyrządów i wskaźników na plus. Na minus zbyt mały zakres regulacji siedzenia kierowcy (nie da się dostatecznie odsunąć do tyłu dla wysokich kierowców). W mojej wersji brak regulacji wysokości siedzenia za to jest regulacja wysokości kierownicy. Podsumowując dla osób do 180cm wzrostu ocena 4. Dla osób wyższych ocena za ergonomię spada na co najwyżej 3. Fotele miękkie i dość wygodne o średnim trzymaniu bocznym. Braki jakościowe w wykończeniu niestety ...
Edit po 3 latach: jakość wykonania boczków drzwiowych poniżej krytyki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy ale mimo to OK. Mały silniczek szybko nagrzewa się zimą a latem wentylacja jest dobra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość sporo przestrzeni wewnątrz auta, poza mankamentem opisanym w punkcie "Ergonomia".
3,0
Wyciszenie
Przeciętne wyciszenie. Słychać szczególnie koła. Ale jazda autostrada 130-140km/h nie powoduje jakiejś irytacji szczególnej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd 550zł. Spalanie ok. 6/100 w jazdach miejsko-wiejskich. W trasie poniżej 6. Średnia fabryczna 5,5 może i jest do osiągnięcia ale z pewnym trudem. Ale i tak samochód jest bardzo oszczędny. Awarii na razie brak. (jedna żarówka swiateł mijania po 15 tys. km się przepaliła).
Edit po 3 latach:
drugi przegląd kosztował 770 zł - trzeci juz wypadał na koniec gwarancji więc podziękowałem za usługi ASO i wykonałem go gdzie indziej oszczędzając kilka stówek. Przez trzy lata nie było żadnych dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny katalogowe są nieadekwatne do jakości - natomiast w rzeczywistości dealerzy sprzedają Aveo dużo taniej niz ceny w katalogu i to już wtedy jest atrakcyjna oferta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mały przebieg - bez usterek. jakby się jakieś trafiły to byłaby tragedia. No ale to nie Fiat ;)
Edit po 3 latach: brak usterek. Poza trzeszczącym boczkiem drzwi przednich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mały przebieg - bez usterek. jakby się jakieś trafiły to byłaby tragedia. No ale to nie Fiat ;)
Edit po 3 latach: nic się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW
[l/100km]