Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d

benny86, 12 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jego dynamika, spalanie, elastyczność
5,0
Całokształt
Co tu dużo mówić - rewelacyjny wybór jeśli chodzi o relację ceny do jakości. Producenci \"prestiżowi\" oferowali mi swoje produkty w cenach od kilku do kilkunastu tysięcy złotych wyższych, a z tego co czytam na portalu wcale nie są to kompletnie bezproblemowe konstrukcje...
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetnie wchodzi na obroty, mało pali, elastyczność jak na pojemność zadowalająca(90% wartości maksymalnego momentu obrotowego dostępna jest już przy 2 000 obrotów na minutę).
4,0
Skrzynia biegów
Długi lewarek zmiany biegów, skoki lewarka pomiędzy poszczególnymi przełożeniami przeciętne - są auta zarówno gorsze w moim uznaniu (grande punto) jak i lesze (toyota yaris,opel corsa). Warto pamiętać o okresowej wymianie oleju przekładniowego raz na 2 lata lub 30 000 kilometrów - jest specjalny mechanizm przy skrzyni biegów który podtrzymuje obroty silnika podczas zmiany biegów na wyższy i z tego powodu producent ustalił taką częstotliwość wymiany ów oleju)
4,0
Układ jezdny
Po zajęciu miejsca za kierownicą naszą uwagę przykuwa koło kierownicy, które ma większą średnicą niż u konkurentów. Precyzja układu kierowniczego jest bardzo dobra, natomiast siła jego wspomagania mogłaby być jak dla mnie trochę mniejsza - podczas jazdy na autostradzie z prędkością 150 km/h i więcej trzeba uważać na lekki tył, ale przecież to typowy mieszczuch więc najlepiej będzie po prostu wolniej jeździć.
Komfort
5,0
Widoczność
Na pochwałę zasługują przede wszystkim lusterka boczne o sporej powierzchni, co daje dobry pogląd na sytuację na sąsiednich pasach. Warto wspomnieć również o szybkach w słupku C - poprawiają widoczność podczas manewrowania na ciasnych parkingach. Większość obecnie oferowanych samochodów segmentu B (również aveo t300) jest pozbawione tego udogodnienia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie tego szukamy, żadnych dziwnych rozwiązań typu sterowanie szybami na konsoli środkowej czy też tunelu środkowym. Dwa główne zegary to tradycyjnie prędkościomierz i obrotomierz, warto zaznaczyć że auto posiada wskaźnik temperatury silnika - dla mnie to akurat bardzo ważne, eksploatuję samochód na odcinkach od 2 do 15 km i w sezonie zimowym taka informacja jest przydatna (i to jest kolejny element, na którym producenci samochodów obecnie niepotrzebnie oszczędzają).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klimatyzacja, jak i ogrzewanie bardzo wydajne, w zimie szybko nabiera temperatury roboczej co wpływa zarówno na komfort pasażerów jak i trwałość silnika (praca na zimno nie służy żadnemu silnikowi).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 190 cm nie mam problemów z zajęciem prawidłowej i wygodnej pozycji za kierownicą. Nie obce są mu podróże w 5 osób ale tutaj już jest mniej wygodnie, ponieważ dach opada trochę za nisko przy samych drzwiach - gdy z tyłu siedzą 2 osoby nie ma żądnego problemu, ale przy trójce pasażerów zaczyna to już dokuczać.
5,0
Wyciszenie
Powiem tak - daje ocenę \"doskonale\" przy uwzględnieniu ceny samochodu, bo to że w samochodach wyższych segmentów wygląda to lepiej nie powinno nikogo dziwić. Podczas jazdy autostradowej w 4 osoby, włączoną klimą i prędkością 150 km/h nie trzeba krzyczeć ani podnosić głosu aby rozmawiać z pasażerami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów akceptowalne, osobiście wynegocjowałem na 3 przegląd całkiem spory rabat, a negocjacje poprzedziłem rozpoznaniem rynku i ceny takiej usługi u innych dealerów - w myśl zasady jak sobie pościelesz tak się wyśpisz;) Spalanie bardzo dobre, ale o tym już w stosownym miejscu czyli w raporcie spalania;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać, nic ująć. Szczerze polecam, jeśli będę kupować kiedyś jeszcze nowy samochód chętnie udam się do salonu Chevroleta ponownie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniono po 2 latach jeden łącznik stabilizatora, który uszkodziłem prawdopodobnie podczas urlopu w Kotlinie Kłodzkiej (wjechałem w zaślepioną dziurę, koło utknęło, powiesił się na wahaczu)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz historii z łącznikiem stabilizatora nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,2
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d