Inne
: Poprawność prowadzenia w odniesieniu do segmentu auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja od 2014r.
Zawieszenie
: Wymiana prawej końcówki drążka kierowniczego średnio co 1,5 roku
4,0
Całokształt
Auto kupiłem trochę z przypadku i nigdy nie pomyślałbym, że będę jeździć nim przez 8 lat... Za całokształt daję solidne 4+. Jak na swoje niewielkie gabaryty bardzo dobrze i wygodnie się prowadzi. W sam raz do miasta i na niezbyt długie podróże. Jednak autostrady odradzam bo bardzo się tam męczy...
Wrażenia
4,0
Silnik
Z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Do chwili obecnej olej pełny syntetyk i poza tym, że uszczelka pod klawiaturą trochę przecieka nic się z nim nie działo. Jedynym minusem jest trochę przy duże spalanie... W tym przypadku rekompensowała to instalacja LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia posiada bardzo długi lewarek jednak po przyzwyczajeniu nie przeszkadza. Do chwili obecnej biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Nic do zarzucenia.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny do 90000 km był zupełnie oryginalny. Nic się nie działo. Powyżej tej wartości średnio raz na 1,5 roku wymieniałem końcówkę drążka, bądź sworzeń wahacza ( tylko prawa strona, lewa nadal w oryginale ). Przy około 150000 wymieniłem przednie amortyzatory.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność wystarczająca - ocena średnia. Zwrócę uwagę na cofanie - bardzo trudno wyczuć położenie tyłu auta... nawet po 8 latach. Przód ok.
4,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo przyzwoita. Auto dostarcza tylko podstawową funkcjonalność.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam wersję bez klimatyzacji, której brak przez kilka najgorętszych dni w roku przyprawia o zawrót głowy... Ogrzewanie sprawuje się w porządku nawet przy solidnych mrozach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale jak na klasę, którą reprezentuje. Sporo miejsca na nogi, a i nawet pasażerowie nie narzekają. Jedynie fotele słabo trzymają, a w zasadzie nie trzymają.
3,0
Wyciszenie
Auto jest nieźle wyciszone do 100 km/h. 100-120 jeszcze w miarę, ale powyżej tej szybkości robi się bardzo głośno i nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są względnie niskie. Części są tanie i łatwodostępne, a naprawy nieskomplikowane. Spore zużycie paliwa może dawać się we znaki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest doskonały jeżeli auto posiada instalację LPG.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki to np. Zaśniedziałe styki otwierania szyb i oświetlenia wewnątrzkabinowego, do tego częste przepalanie żarówek halogenowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doświadczyłem takich. Nie licząc korozji progów od jakichś 2 lat.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW
[l/100km]