Może jestem skrzywiony i niebardzo obiektywny, ale można być naprawdę zadowolonym. Solidnie i komfortowo.. prawie jak w klasie wyższej za ok. 10 - 15 000 złociszy więcej. Już podstawowy silnik 1.2 zapewnia przyjemne doznania i więcej niż by na to wskazywało.. Chcecie jeszcze więcej: 1.4 8V to pomyłka, ale 1.4 16V może "robić" za rakietę. ;P
Polecam, polecam, polecam.. zarówno do miasta jak i na dłuższe trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo sprawnie radzi sobie zarówno w ruchu miejskim, jak i na trasie. Delikatne przyciskanie pedału powoduje spokojną jazdę w zakresie 2-3 tys obr/min. Jeżeli macie zapędy pseudosportowe, to trzeba go kręcić wysoko - 4,5 - 5,5 tys obr./min. Wtedy można spokojnie osiągnąć ponad 100 km/h już na 3 biegu. Wysoka kultura pracy i elastyczność.
Moj max speed: ok. 162 km/h.
Przyspieszenie 0-100: do 12,5 s.
Jest lepiej niż w danych technicznych.
5,0
Skrzynia biegów
Za 5 z 6-ciu biegów otrzymuje najwyższą ocenę. Mankamentem jest wsteczny, który wymaga uwagi. Sprawia wrażenie jakby wchodził na 2 raty. Jeżeli nie wbijemy go do końca możemy się spodziewać niemiłego zgrzytu. Poza tym wszystkie przełożenia wchodzą jak marzenie.
5,0
Układ jezdny
Bez jakichkolwiek zarzutów. Pokonuje koleiny barzo sprawnie i nie daje im się "wciągnąć". Przechyły do naprawdę nieduże. Wspomaganie pracuje rewelacyjnie i nie uniemożliwia odbierania bodźców z podłoża. Reaguje naprawdę szybko.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeden mankament: jak w pozostałych opiniach - tył. Mała szyba, 3 zagłówki, dodatkowe światło stop. Można się przyzwyczaić, zwłaszcza jeśli potrafi się cofać "na lusterka". Są one duże i mądrze pomyślane. Żałuję jedynie, że lewe nie oddala, tak jak prawe (kwestia przyzwyczajenia).
5,0
Ergonomia
Prosto, sprawnie, solidnie. Wszystko pod ręką. Fotele wygodne, trzymające.. mogłyby być twardsze. Poza tym bez zarzutów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie niestety zaprzągnięte z GM.. W Tico, Nexii i innych ciepłe powietrze wiało już po 3-5 min. przy mroźnej zimie. Aveo potrzebuje ok. 8 min. żeby można było odczuć jakiekolwiek ciepło.
Wielki plus za ciszę podczas pracy.. dopiero najwyższy bieg nawiewu działa głośno. Nie miałem jak dotąd problemu z zaparowanymi szybami.. w 1-2 min. problem znika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja zarówno za kierownicą, jak i z tyłu. 4 dorosłych i 1 dziecko siedzą naprawdę komfortowo.. Świetny wynik jak na segment B. 180, 190 cm wzrostu nie stanowi najmniejszego problemu. Z tyłu dużo miejsca na nogi i głowę.
3,0
Wyciszenie
Bez zarzutów, choć napewno droższe konstrukcje oferują więcej. Tu wyważono komfort i wrażenia z jazdy. Większe wyciszenie mogłoby spowodować, że kierowca nie będzie odbierał żadnych bodźców z zewnątrz.
Silnik do 3000 obr. pracuje właściwie bezgłośnie. Dopiero powyżej 4000 słychać, że naprawdę tam jest i chce coś powiedzieć. :) Szum powietrza słychać przy ok. 110 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie trudno mi ocenić, a przy małym przbiegu moje odczucia mogłyby byc nieco mylne.. Wszystko jest jeszcze nowe i "niespasowane", wiec potrzebuję min. 3000km by wystawić obiektywną ocenę.
Dane fabryczne wcale nie nastrajają super optymistycznie, ale może będzie dobrze. Narazie wskaźnik jeszcze nie "szaleje" więc uznaje to za dobry znak. Poza tym mam na względzie tylko 8V i całkiem sporą moc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez konkurencji.. (ocena oczywiście subiektywna).
Dacia? Panda? Getz?
Wszystko w przystępnych cenach, ale w wersjach podstawowych. Za jakikolwiek bajer - gro kasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie oceniam jako dobre.
Salon wypuścił mnie z rozhuśtanym wyważeniem kół, ale mała zjebka pomogła i jest już super. :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 72KM 53kW
[l/100km]