Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Aveo T200 Hatchback

MIAZGULA, 12 lat temu
Silnik 1.2 i 72KM 53kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Chevrolet Aveo T200 Hatchback 1.2 i 72KM 53kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tak minimalnego spalania nie oferuje żaden silnik, przy śmiganiu do 140 km/h i korzystaniu z pełnego zakresu obrotów to przecież nikt z AVEO nie ma szans
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Żarówki sie palą, Nie wiem o co chodzi ciągle gdzieś sie przepala żarówka
Zawieszenie : Łączniki stabilizatora 10 kkm i wymiana, testowałem różne firmy droższe wytrzymują 5 tys wiecej, nie wiem czy warto płacić za firmówiki 200% wartości zamiennika
Karoseria : w miejscach gdzie go podrapałem na parkingach lub innych przypadkach momentalnie rdza, w oplach tak nie ma, natomiast tam gdzie jest lakier nie rdzewieje, ople tez tak nie mają
4,0
Całokształt
Niesamowity samochód ! Tani w zakupie, praktycznie darmowy w utrzymaniu, i na LPG przejedzie 100 km za ok 20 zł przy cenie za LPG średnio 2.80 zł ( ta opinia za rok będzie nieaktualna ) Fotele w trasie bardzo wygodne, ceny napraw ? nigdy nie zostawiłem u mechanika więcej jak 100 zł wszystko jest niesamowicie tanie ponieważ 70% części pasuje z astry i corsy. Niestety plastiki we wnętrzu wymagają przyzwyczajenia, trochę drażnią ale da się żyć, POLECAM TEN WÓZ !
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeździłem wieloma samochodami , opel kadett 1.4 astra 1.6 nowe modele fiata flotowe ze względu na pracę, nowe kopciuchy 1.9 TDI więc mam porównanie. Jeżeli ktoś oczekuje momentu obrotowego jak TDI to ten silnik nie jest dla niego, ten silnik z dołu wogóle nie ciągnie, jedynie podtrzymuje prędkość, natomiast jak sie go trzyma w górnych granicach obrotowych idzie jak szalony, jednak lubi sobie wtedy spalić. Producent podaje 13 sek do setki, co w praktyce sie nie sprawdza ponieważ można zejść poniżej 12 sekund. Co do dźwięku silnika to brzmi jak pojazd z kreskówek, trudno da sie z tym żyć, można wygłuszyć komorę silnika i tak to nie dokucza w środku
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wrażliwa na olej, co by sie nie wlało to inaczej pracuje, trzeba sie nastawić na wymianę oleju co 40 tys i napewno jakimś orlenowskim olejem się nie zadowoli, jedynie górna półka aby biegi w miarę wchodziły, ogólnie przełożenia dziwne 1-2-3 krótkie 4-5 zaś długie, co skutkuje tym że po zakrętach w terenie górzystym czasem nie wiadomo co wrzucić bo na 3 wyje a na 4 nie ciągnie
4,0
Układ jezdny
Seria - Lipa , ale niewielka inwestycja w zamienniki gazowe które są lekko sztywniejsze, nie żaden tuning, po prostu zamieniamy olejowe na gazowe i samochód prowadzi się jak po szynach, piękna sprawa, do tego felga z mniejszym ET i i jest przyjemność z jazdy a ostre zakręty przy prędkościach ponad 100km/h to pestka. Natomiast na seryjnych amortyzatorach auto się tak kładzie że strach czy się nie położy na dachu przy przejeździe przez rondo
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu piękna sprawa, wszystko ładnie widać, do przodu niestety :/ długa deska i szyba pod kątem powoduje że nie za bardzo wiadomo gdzie się kończy samochód. Po jakimś czasie kierowca sie przyzwyczaja i nie jest to problem jednak początkowo może drażnić szczególnie mniej wprawionych kierowców
4,0
Ergonomia
wszystko w sumie pod ręką, zaprojektowane jest wg ogólnie przyjętych standardów, nic specjalnie mnie nie denerwuje i mi nie przeszkadza,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie słabo daje , klima w lecie długo schładza, w trasie nie przeszkadza to poniewaz po ok 15 km jazdy w upale temperatura w środku jest optymalna, niestety jak się pokonuje krótkie dystanse to trwa to zbyt długo. Plus bo sie nie przeziębiłem nigdy co zdarzało się w innych samochodach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest największy plus tego samochodu, miejsca niesamowicie dużo, nie wiem w jaki sposób projektanci je wygospodarowali ale na miejsce nie można narzekać ani z przodu ani z tyłu, jest wyjątkowo przestronnie i w tej kategorii Aveo kasuje konkurencję, wszelkie Pandy i inne
3,0
Wyciszenie
wyciszenie, hmmm ... w serii można powiedzieć ze go praktycznie nie ma, ale ja lubię majsterkować i za kilka złotych wygłuszyłem samochód tak że sie jedzie jak S-Klasą, wymaga to jednak wkładu własnego
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak taniego samochodu w utrzymaniu chyba nie ma na rynku, spalanie średnio 8 litrów LPG przy jeździe ani ekonomicznej ani szaleńczej, po prostu zwykłe energiczne przemieszczanie się. Emeryci pewnie zejdą poniżej 8 litrów . Ceny części bajka ! elementy zawieszenia kosztują tyle co części do roweru, wiele części pasuje z corsy astry itp ponieważ zawieszenie i inne elementy są bliźniacze więc części jest moc i są dostępne od ręki. Drogo niestety elementy karoserii , trzeba uważać na stłuczki, jednak chyba nikt nie tłucze samochodu raz na tydzień
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze mamy do wyboru albo 15-letni samochód wyprodukowany w Niemczech uważany przez opinię publiczną za niezawodny bezpieczny i tani w utrzymaniu, po lekarzu lub ostatnio modnym marynarzu, albo świetny wóz 4 - 5 letni który spala ok 8 litrów LPG a i na autostradzie pokaże, i nie kopci jak TDI. Jest niesamowicie prosty w konstrukcji i nie ma mowy o wtryskach za 2000 zł lub kole dwumasowym za niecałe 2000 zł jak w tych rewelacjach z niemiec z TDI pod machą, Tutaj się jeździ za darmo i mamy do dyspozycji KLIMĘ , Poduszki ABS i inne gadżety
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o niezawodność ten samochód ma jedną solidną zaletę. TUTAJ NIE MA CO SIĘ ZEPSUĆ . A konstrukcja jest tak prosta jak fiat 126p i każdy nawet po szkole gastronomicznej będzie w stanie dokręcić gdzieś śrubkę czy coś tam docisnąć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może sie to wydawać śmieszne ale ja tym samochodem zrobiłem wiele km i to całą Polskę wzdłuż i wszerz i kawał europy - taka praca. A dzięki niskiemu spalaniu można zarabiać na paliwie co daje plus do wypłaty. Nigdy nic mi nie nawaliło w trasie tak bym nie dojechał do domu. Zazwyczaj były to drobnostki które w sumie były tez i moim zaniedbaniem. Raz spaliłem pompę paliwa ale jeżdżę na gazie i nie dopilnowałem poziomu Pb,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Aveo T200 Hatchback 1.2 i 72KM 53kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,7
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Aveo T200 Hatchback