Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Aveo T200 Hatchback

svende, 15 lat temu
Silnik 1.2 i 72KM 53kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Aveo T200 Hatchback 1.2 i 72KM 53kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mimo krytyki z powodu bujania w zakretach przy większej predkosci, jest wygodne do jazdy bez szaleństw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : samochód po nagrzaniu na słońcu ma zbyt czułą dźwignię swiateł/ kierunkowskazów i samoczynnie lubi sie przełączyc na długie
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód do miasta. Ekonomiczny, nawet biorąc pod uwagę dynamiczny styl jazdy. Komfortowa jazda za miastem, ale silnik nie pozwala na łatwe wyprzedzanie, a kręta droga nie jest rajem dla tego samochodu, bo lubi bujać w zakrętach. Chevrolet, podobnie jak Daewoo lubi LPG. Składana kanapa pozwala na przewóz duzych przedmiotów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy na dobrym poziomie. W mieście dobrze ciagnie od 2500 obr. Na trasie aby wyprzedzać trzeba wykorzystywac zakres 4000-6000obr.
4,0
Skrzynia biegów
Wcześniej samochód przejechał jako L-ka 60000km. Lewarek z tego powodu jest troche lużny. Poza tym zwłaszcza na początku nie podobał mi sie długi skok lewarka, ale się przyzwyczaiłem. Do wyprzedzania w trasie trzeba wykorzystać 3 bieg i kręcic wysoko silnik.
4,0
Układ jezdny
Na w miarę prostej drodze, nawet z duzymi nierównosciami, miękkie zawieszenie spisuje sie swietnie. O wiele gorzej jest w zakretach. Na trasie gdzie inne samochody mogą po zakrętach jechać ja po prostej ja muszę zwalniać z powodu bujania/duzego przechyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
Na plus duze lusterka. Do tyłu bardzo dobra widocznosć, ale dopiero jak się wyjmie 3 zagłowek. Przedni słupek (zbyt szerokie) zwłaszcza lewy potrafi zasłonic autobus. Szyba przednia bardzo podatna na rysowanie.
4,0
Ergonomia
Przełaczniki, wskażniki OK. Odpowiednie podswietlenie zegarów. Mało schowków. Przydałby sie podłokiernik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam tylko nawiew- brak klimy. Niby OK, ale: jak pada deszcz to jak się ustawi nawiew na kabinę to paruje przednia szyba, jak na przednia szybe to boczne i tył. Nawiew lubi łapać drobne listki, noski od klonu itp syf. Zimą przy częstym uzywaniu nawiewu na przednia szybę mam w srodku duzo piasku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni duzo i z przodu i z tyłu. Problemu nie stanowią ani kolana, ani wzrost.
4,0
Wyciszenie
Na normalnej drodze jest dobrze, na bruku to wiadomo że huczy w srodku. Silnik przy wysokich obrotach nie wyje, wydaje nawet miły pomruk. Jeżdziłem w drozszych autach, w których było głośniej. A propos głosniki dają bardzo czysty dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem juz z zamontowaną sekwencją. Za miastem 8-8,5l LPG. W mieście 7,5l LPG + 2,5l benzyny na 100km. Przeliczając benzyna na rozruch/rozgrzanie na samo LPG wychodzi 10,5l Na benzynie 8,5l miasto i 7l trasa. Jeżdzę dynamcznie
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze, a dobra i dobrze zamontowana instalacja LPG podnosi go do doskonałego. Jest to kompakt, który dobrze spełnia swoje zadania, pozwala na komfortowa jazdę za miastem. Przyjemny wygląd i dobra cena powinny być dodatkową pokusą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka troche niedomaga. Zdarzyło sie że stycznik kierunkowskazów nie działał, jest problem przy nagrzanym (w słońcu) samochodzie z praktycznie samoistnym przełączaniem sie na swiatła długie lub podczas odbijania kierunkowskazu. Sam z własnej winy lekko puknąłem w krawężnik, skończyło sie na hałasie i wibracjach szyb i trzeba było wymienic łożysko koła (35zł/szt +60 robocizna) Trzeba dbać o stan wycieraczek, zeby szyba sie nie rysowała. Tuz po przełaczeniu z benzyny na gaz, zdarza sie często gasnać przy redukcji (gdy wcisnę sprzęgło przy obrotach powyzej 1200) - będzie wymagało regulacji/podwyższenia temperatury parownika przy której pozwoli na przełaczenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Aveo T200 Hatchback 1.2 i 72KM 53kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,7
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Aveo T200 Hatchback