Szukaj

Ocena kierowcy - Cadillac SRX I

Robert, 12 lat temu
Silnik 3.6 i V6 24V AWD 264KM 194kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Cadillac SRX I 3.6 i V6 24V AWD 264KM 194kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Piękna sylwetka i komfort jazdy. Na razie zbyt krótko jeżdżę tym autem, żeby piać peany na jego cześć. Ale bez dwóch zdań po tych dwóch miesiącach jestem zadowolony. Oby tak dalej :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : cewka wysokiego napięcia do wymiany po 500 km od zakupu
4,0
Całokształt
Gdyby nie bardzo wysokie spalanie dałbym piątkę, mimo że auto ma kilka wad. Ale które ich nie ma? Moim zdaniem komfort jazdy, wyposażenie z 2 monitorami DVD i wielkim panoramicznym szyberdachem, piękna, rzadko spotykana sylwetka, za którą często oglądają się przechodnie lub kierowcy innych aut, świetny układ jezdny i napęd powodują, że warto było wybrać ten samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma swoją moc i można ją wykorzystać w razie potrzeby. Natomiast auto nie należy do wyścigowych, co czuć w codziennej jeździe. Swoje zresztą robi też jego waga. Dość wolno wchodzi na obroty, ale jak przyciśnie się mocniej pedał gazu, to przyspiesza zgodnie z oczekiwaniem. Nie jest to wyżyłowany silnik z europejskich aut, ale dużej pojemności jednostka charakterystyczna dla aut amerykańskich, która przyspiesza bez wysiłku i większego hałasu już po lekkim naciśnięciu pedału. Jednak jeśli ktoś to lubi, to również nie ma problemu. Wystarczy mocniej wcisnąć pedał gazu i do uszu dociera bardzo przyjemny pomruk 3,6-litrowego silnika o mocy 260 KM. Zapewne większa 4,6-litrowa jednostka w tej kwestii daje jeszcze więcej przyjemności, ale nie ma co przesadzać :-) Trzeba przyzwyczaić się do tego, że nie czuje się w tym aucie prędkości, co może być na początku zaskoczeniem przy hamowaniu, które musi być gwałtowniejsze na koniec niż w mniejszych autach.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia dość płynnie, ale da się je wyczuć. Mogłoby to przebiegać nieco łagodniej. Oczywiście, lekkie szarpnięcie przy wrzucaniu wstecznego biegu jest normą. Ręczna zmiana biegów nie jest zbyt często używana, bo sam automat działa wystarczająco dobrze.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to jedna z największych zalet tego auta. Jedzie się komfortowo bez większego znaczenia po jakiej nawierzchni. Niewielkie dziury i nierówności są raczej niewyczuwalne. Nie ma zbyt dużego bujania na boki na ostrych zakrętach przy znacznej szybkości. Auto dobrze trzyma się drogi i reaguje na ruchy kierownicą. Napęd na cztery koła pomaga w pełni kontrolowanym i przyjemnym prowadzeniu auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu czasami są problemy. Dość szerokie słupki przedni i boczne zasłaniają czasami miejsca, które powinniśmy widzieć. Poza tym siedzi się dość nisko i trudno od razu wyczuć przód auta. Zagłówek na tylnym środkowym siedzeniu również nie ułatwia zadania ograniczając widoczność do tyłu. Na szczęście lusterka boczne są tak duże, że wszystko w nich widać.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko ok. Kilka przełączników w innych miejscach niż znane z aut europejskich, jak choćby włącznik tylnej wycieraczki. Jest kilka schowków, ale wszystkie o małej pojemności, co nie jest niestety zaletą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po naprawie klima działa bardzo dobrze, chłodząc również drugi pasażerów z tyłu osobnymi nawiewami. Ale podobno nie grzeje już w ten sam sposób. W sumie nie ma to większego znaczenia, bo w normalny sposób samochód jest nagrzewany lub chłodzony bardzo szybko. Podgrzewana przednia szyba pomaga w jej szybkim odszronieniu zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest full dla każdego od kierowcy po pasażerów, również z tyłu. Elektrycznie regulowane siedzenia z przodu w każdym kierunku pozwalają ustalić wygodną pozycję na fotelu, włączając w to pompowaną część pod lędźwie. Również elektrycznie regulowana jest wysokość pedałów, co dodatkowo wzmaga komfort pozycji kierowcy. Kierownica regulowana jest co prawda tylko w jednej płaszczyźnie (góra-dół), ale biorąc pod uwagę, to co napisałem powyżej, nie ma to większego znaczenia. Jest także pamięć 2 ustawień fotela kierowcy dla leniwych ;-)
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo ciche. Na wolnych obrotach silnik wewnątrz auta praktycznie nie jest słyszalny. Wydaje się, że w czasie jazdy czasami na zewnątrz również, bo nieraz zdarzało się, że jechałem za pieszymi idącymi z przodu, którzy nie słyszeli odgłosu silnika i ustępowali drogi dopiero po klaksonie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest na pewno zaleta tego auta. O ile w trasie osiąga bardzo przyzwoite spalanie (udało mi się zejść do nieco powyżej 10 litrów, ale krótko, bo taka powolna jazda nie jest na moje nerwy). Jadąc w trasie normalnie 110-120 km/h spala ok. 12-13 litrów (gazu lub benzyny bez znaczenia) i tu nie mam większych uwag. Jednak jazda po mieście to studnia bez dna. Najnowszy test na odcinku 100 km pokazał mi średnie spalanie na poziomie 24,8 l. Masakra, panowie ;-) Całe szczęście, że jeżdżę na gazie, więc da się przeżyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena używanego auta biorąc pod uwagę prestiż marki nie była zbyt wysoka. Za porównywalne BMW5 musiałbym zapłacić ok. 20% drożej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niespodziewanie zaczęła świecić się kontrolka airbagu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 500 km od zakupu auto stanęło i nie chciało odpalić od nowa. Okazało się, że trzeba wymienić cewkę wysokiego napięcia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 i V6 24V AWD 264KM 194kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Cadillac SRX I