Silnik
: kocham V8, może kiedyś dorobię się V12 :-D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Uszkodzony sensor amortyzatora
4,0
Całokształt
Drobne usterki pojawiają się od czasu do czasu. należy pamiętać, że eksploatowany egzemplarz ma już 20 Lat!
Często ww. usterki można naprawić bardzo tanim kosztem.
Wrażenia
5,0
Silnik
V8 mruczy tak jak trzeba. Oczywiście nie są to kuce czystej krwi arabskiej, ale z pewnością w tej ilości radzą sobie z masą pojazdu w granicach 2000kg. Silnik Northstara dodatkowo nie jest zbyt łakomy, biorąc pod uwagę jego pojemność
4,0
Skrzynia biegów
Subiektywnie muszę stwierdzić, iż nadal nie jestem przekonany do automatów (niestety w formularzy wdarł się błąd i nie mogłem zaznaczyć skrzyni innej niż manualna). Głównym minusem tej skrzyni jest powstające opóźnienie w przekazaniu mocy(dla wielu niewyczuwalne).
4,0
Układ jezdny
Masa i gabaryty robią swoje. Nie bez znaczenia pozostają opony o dość dużym jak na obecne czasy profilu. Auto jest komfortowe, jednak nie bardzo nadaje się na szybkie pokonywanie zakrętów. Samoczynne poziomowanie pojazdu jest też dość przyjemne w eksploatacji (nie trzeba/nie ma takiej możliwości regulować świateł ze względu na obciążenie).
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić do długości i szerokości pojazdu. Wystające zderzaki ograniczają możliwości manewrowe na parkingach. Ja przy wzroście 180cm nie widzę z pozycji kierowcy początku maski.
4,0
Ergonomia
Może ergonomia nie jest na wysokim poziomie przy aktualnych standardach, ale ilość miejsca jest tak ogromna, że na wszystko znajdzie się miejsce. Jednak parę schowków by się przydało.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi jak w autach azjatyckich (jest zimno). Ogrzewanie działa jak trzeba z przodu i z tyłu. Podgrzewane fotele też są komfortowe. Przydałoby się by umożliwiono większe możliwości regulacji nawiewu *np. nie można włączyć nawiewu tylko na nogi).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zmieści się cała rodzina, pies, zakupy. Można jeszcze doładować lodówkę, telewizor i zlew. Przy braku orientacji w terenie należy wsiadając do auta zabrać GPS. ;-) A pamiętajmy, że to sedan, gdyby miał nadwozie kombi to przypuszcza, że echo byłoby dyskomfortem.
3,0
Wyciszenie
Nie wiem jak było w nowym aucie, ale mój egzemplarz do najcichszych nie należy. Z pewnością mają na to wpływ opony, ale pomimo tego słychać w środku sporo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Idealnie nie jest. Pojemność silnika odgrywa tutaj istotną rolę. Kto spodziewa się, że takie auto będzie w utrzymaniu porównywalne z pandą jest w błędzie, chociaż z drugiej strony można się pozytywnie zaskoczyć kupując części zamienne
5,0
Stosunek jakość/cena
Sądzę, że nie będę tutaj do końca obiektywny, gdyż po prostu uwielbiam pojazdy z początku lat '90. Przy mojej niewielkiej wiedzy jestem w stanie wykonać dużą część napraw w przydomowym garażu i przy niskim nakładzie finansowym. Komfort jaki oferuje pojazd, oraz spojrzenia przechodniów i innych kierowców są ciężkie do wyceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawiają się od czasu do czasu. Warte zaznaczenia jest to, iż w przypadku fabrycznie nowych samochodów które eksploatowałem pojawiały się one równie często, jedna w przypadku Cadillaca są one prostsze do zdiagnozowania i usunięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie nie występują. Jeśli użytkownik dba o regularne usuwanie drobnych usterek i wymienia jak należy zużyte elementy i płyny to poważne usterki się nie pojawiają.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.6 i V8 32 299KM 220kW
[l/100km]