Silnik
: Moc, cicha praca. Mimo, że można go wkręcić do 6-7tyś. obrotów, już przy 2-2,5tyś. auto rwie do przodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Moja Pani również.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ma lepszej konstrukcji, jak V8. Wolnoobrotowy, nie wymuszony, o dużym momencie obrotowym. Auto waży 1,7 tony, a 100km/godz. osiąga po 7 sekundach.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna ! Ten co to wymyślił, zasługuje na nagrodę Nobla. Podobno od wynalazcy patent odkupiło GM za 10 tyś. dolarów. To było w latach 30-tych zeszłego wieku. Bawił się kilka lat w Ameryce Południowej, a potem zmarł w nędzy. A sama skrzynia, pracuje bez problemów. Cicho, bez szarpnięć. I bardzo płynnie.
4,0
Układ jezdny
W przednim zawieszeniu, tylko raz na jakiś czas, konieczność wymiany łączników drążka stabilizacyjnego. Z tyłu gorsz sprawa, bo mam amortyzatory pompowane i zawór w sprężarce, mimo wymiany lubi się \"zapchać\". Raz auto się podnosi, innym razem pracuje poprawnie, a niekiedy \"zadek\" siedzi nisko nad jezdnią.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielka szyba przednia. Słupki przednie nie ograniczają widoczności. W moim modelu mam nad tylnymi siedzeniami i nad tylną szybą, nakładkę z korka pokrytą a\'la skórą. Trochę zawęża widok z wstecznego lusterka, ale są jeszcze boczne.
5,0
Ergonomia
Tylko fotel odziedziczony po dziadku jest wygodniejszy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zalet klimatyzacji nie ma potrzeby powielać. A w zimie, nastawiam na początek na 24 stopnie,(zgodnie z instrukcją), a potem moja Pani oznajmia, czy mam zmniejszyć temperaturę czy podnieść. Reszty możecie się domyślić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hulaj dusz piekła nie ma. Auto to sport cupe, z założenie dla kierowcy i pasażera. Tylne siedzenia są dla ozdoby. Na bagaż i zakupy jest olbrzymi bagażnik, z taką fajną siatką żeby rzeczone zakupy nie odjeżdżały w głąb bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Moja Pani, zamiast zabawiać mnie rozmową, zdarza się, że łapie drzemkę, w czasie jazdy. Twierdzi, że cichy szum w czasie jazdy ją rozleniwia i wprowadza w błogi nastrój.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest auto z silnikiem V8, o pojemności 4,6 litra. Waży jak pisałem 1,7 tony. Jest z konstrukcji autem sportowym, dla dwóch osób. Pytanie o ekonomiczność jest nie na miejscu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko proporcjonalnie do komfortu i bezpieczeństwa jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłoby niezawodne, gdyby drogi były niezawodne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko wymiana elementów zawieszenia. Wymiany okresowe i eksploatacyjne, rzecz oczywista i naturalna jak w każdym innym aucie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.6 305KM 224kW
[l/100km]