Silnik
: Silnik plus manual 6biegów, daje wysoki poziom zadowolenia
5,0
Całokształt
Auto prezentuje się masywnie, Amerykańsko. Jest dostosowany do Europejskiego standardu, jeździ dobrze, skręca, ma fajne wyposażenie jak np. aluminiowa belka na kielichach.
Motor 3.6 jest bardzo przyjemną jednostką, silnik podaje soczystą, ładną moc. Jeździ się doskonale w trasach. Spalanie jest w dobre jak na stosunek mocy do do pojemności i masy samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko fajnie podaje moc, dobrze brzmi, potrafi zaskoczyć europejskich konkurentów.
Spalanie jest dobre
Silnik pobiera olej, jest to spowodowane budową silnika, tzn. tłoki są luźno spasowane.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona Manualna skrzynia biegów, ulubiony bieg w mieście to trójka, ciągnie od niskich prędkości (15km/h) i można jechać i 90km/h przy obrotach około 3,5k.
Również ten bieg jest bardzo mocny.
Krótkie skoki uprzyjemniają zmiany biegów
4,0
Układ jezdny
Masa auta jest spora i to nie będzie to wyścigówka, bardziej bym przyrównał do bmw 5, dobrze wybiera nierówności, jest przewidywalny i stabilny na łukach, a wszystkiemu temu sprzyja doskonały rozkład mas w tym samochodzie tj 49:51.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się dokładnie rozglądać, jak ktoś nisko siedzi w fotelu może mieć problemy z widocznością na prawą stronę na skrzyżowaniach, lusterko i słupek szyby czołowej tworzy wspólną barierę przez którą można nie zauważyć nawet i samochodu osobowego, a do długiej maski trzeba przywyknąć.
4,0
Ergonomia
Są schowki, uchwyty na napoje, podłokietniki, duża pojemność bagażnika, przestronne w środku. Dobre podświetlenie kokpitu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa bardzo dobrze, wydajnie, cicho, klimatyzacja bardzo mocna a grzanie bardzo wydaje, auto w środku ciepłe w moment.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 wysokie, dorosłe osoby mogą jechać bez problemu w wysokim komforcie.
5,0
Wyciszenie
Prędkości nie słychać, bardzo komfortowe wyciszenie, które nie zabija odgłosu V6 która drzemie z przodu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na dzień dzisiejszy prócz obsługi serwisowania oraz wymiany piasty, która pasuje od Opla Insigni 1.6 - OPC
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez zbędnego komentarza, jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz i będziesz kontrolował stan oleju, jazda będzie praktycznie bezawaryjna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Blaszka na łożysku się rozleciała, przez którą czujnik ABS nie mógł czytać prędkości koła.
Piasta pasuje od Opla Insigni, praktycznie każdej wersji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 VVT 311KM 229kW
[l/100km]