Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Z4 E85 Cabrio

Nocturne, 5 lat temu
Silnik 3.0 i 231KM 170kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Z4 E85 Cabrio 3.0 i 231KM 170kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 3.0 idealnie nadaje się do Z4. Elastyczność jest doskonała. W ogóle nie trzeba wachlować biegami. Na autostradzie wystarczy tylko 6 bieg.
Układ elektryczny : Pomimo wieku, nic się nie psuje. Wszystkie elementy wyposażenia działają.
5,0
Całokształt
Auto bezkompromisowe, doskonale zbudowane, ukierunkowane na radość z jazdy. Bliżej mu do S2000 niż do SLK. Najlepszy samochód w swojej klasie. Może na równi z Boxterem, który jest jednak starszy i droższy w utrzymaniu. Oceny pod kątem typu samochodu, w porównaniu do konkurencji. Nie odejmę np. za sztywne resorowanie, bo takie ma być.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to znana rzędowa trzylitrówka, montowana w prawie wszystkich ówczesnych modelach. Niezawodny, gładko pracujący, bardzo równo rozwija moc. Jedyna przypadłość to podwyższone zużycie oleju przy korzystaniu z mocy (przyspieszenia, autostrada). O oleju napiszę w ekonomice.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie, z lekkim oporem. Dobre zestopniowanie. Minus za wsteczny obok jedynki (wszystkie BMW tak mają). 2 razy zdarzyło mi się ruszyć na światłach do tyłu. Wymaga przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Bardzo pewny. Zdecydowanie nastawiony na prowadzenie, nie na komfort. Doskonały rozkład mas 50/50. W sytuacjach granicznych lekka nadsterowność. Przyzwoicie wyciszony (np. w porównaniu do MX-5 NB). Duża moc potrafi doprowadzić do uślizgu na trójce. Ale zawsze można nie wyłączać ESP, które reaguje pewnie, z małym opóźnieniem. Hamulce w 2003 były doskonałe, najlepsze w klasie. Dzisiaj są już tylko dobre (35-36 metrów ze 100 km/h). Jedynie układ kierowniczy odstaje nieco od całości. Wolałbym ciut bardziej bezpośredni.
5,0
Karoseria
Karoseria całkiem sztywna, jak na roadstera. Linia nadwozia do dziś się podoba, zwłaszcza z boku. W środku ciasnawo, za to bagażnik spoko.
Komfort
3,0
Widoczność
Jest problem z cofaniem, jak w wielu kabrioletach z dachem materiałowym. Niewiele widać na boki. Z przodu dobrze, ale maska jest długa i opadająca, stąd trudno wyczuć przy parkowaniu.
3,0
Ergonomia
Kierowca wszystko ma pod ręką. Kto jeździł BMW odnajdzie się natychmiast. Schowki w drzwiach za wąskie, ale ten pasażera jest duży i są przydatne dwa pomiędzy fotelami. Nie ma co zrobić z lewym kolanem, uwiera boczek drzwi. Ustawianie foteli trochę wkurzające, bo żeby je podnieść, trzeba zsiąść.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale. Wnętrze jest malutkie, więc klima błyskawicznie schładza. Silnik nagrzewa się niemal od razu i po minucie leci ciepłe powietrze. Nawiewy łatwe w regulacji. Można płynnie regulować kierunek nawiewu. Takie suwaki powinny być w każdym aucie!
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest ciasne, choć wyraźnie większe np. od MX-5 NA/NB. Fotele regulują się na wielu płaszczyznach, co pomaga. Moim zdaniem maksymalny wzrost to 190cm. Potem nie bardzo jest, co zrobić z kolanami i głowa dotyka podsufitki, ale na szczęście dach jest miękki ;) Bagażnik spory, chyba 280 litrów. Nawet karton z fotelem obrotowym zmieściłem. Złożenie dachu zabiera ok. 20 litrów. Jak już pisałem dużo schowków.
3,0
Wyciszenie
Powiem tak: jest głośno, ale szukając auta tego typu okazało się, że niewiele jest cichszych. Podobno 74 dB przy 130 km/h (dobry wynik), można rozmawiać. Powyżej już nie za bardzo. Hałasuje głównie wydech, nie silnik. Ja mam fabryczną opcję techniki M, nie wiem czy wydech jest taki sam w serii. Mój wydech nisko dudni i w długich trasach bywa męczący. Powyżej 150 km/h lekkie świsty powietrza, ale nic strasznego.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to mistrz jazdy o kropelce. Silnik nie był konstruowany z takim założeniem. Mocy jest dużo i chce się używać. Stąd spalanie 9 w trasie i 15 w mieście. Osoby z lekką stopą mogą odjąć 1 litr. Zużycie oleju bardzo zależy od stylu jazdy. 1000 km po autostradzie - może zejść litr. Po uszczelnieniach miski i silnika, przeciętnie wlewam litr na ok. 2000 km, co jak na przebieg 200 tys + nie wydaje się niczym dziwnym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę trudno znaleźć lepszego sportowego roadstera za te pieniądze. Porsche Boxter jest trochę droższy w zakupie i w utrzymaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma kilkanaście lat i części się zużywają. Ale ogólna trwałość jest wysoka. Nic się nie zepsuło od 3 lat, co nie miało prawa się zepsuć. Elektronika nie szwankuje, elementy wyposażenia działają wszystkie. Auto jest bardzo pewne. Zabawne jest to, że bardziej pewne od mojego auta na codzień ;) Po zakupie musiałem wymienić sprężarkę klimy i uszczelnić miskę olejową. W bagażniku jest blokada otwierania dachu. Podniesienie półki ,daje dodatkowe miejsce. Kilka razy zdarzyło się, że dach nie chciał się otworzyć. Wtedy trzeba podnieść i opuścić z powrotem tą półkę, żeby odblokować mechanizm. Nic innego mi nie przychodzi do głowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja o to auto bardzo dbam. Poprzedni właściciel też nie oszczędzał. Nie miałem poważnej usterki i nie słyszałem, żeby takowe zdarzały się ponadprzeciętnie często. Silnik jest dobrze znany i bardzo udany. Układ napędu też i bez problemu radzi sobie z mocą. Ten model nie ma jeszcze przesadnie skomplikowanej elektroniki. Zawieszenie jest trwałe. Po zakupie poprawiałem tylko luzy i mocowanie amortyzatorów. Dach (automat) śmiga od nowości bez remontu. Gdy już coś się zepsuje - części są nieco droższe od normy (zwłaszcza, gdy ma się pakiet techniki M), ale pokrewieństwo z serią 3 pomaga. Czynności przeglądowe (filtry, płyny) kosztują normalnie, jak na BMW.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Z4 E85 Cabrio 3.0 i 231KM 170kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Z4 E85 Cabrio