Silnik
: Silnik pracuje rewelacyjnie! Mruczy fajnym, zdrowym lekkim basikiem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wahacze
4,0
Całokształt
Samochodzik rewelacja! Służy mi jako odskocznia i można nim trochę poświrować. Obecnie jest to 3 auto w rodzinie. Nie wyobrażam sobie tym samochodem jeździć na co dzień oraz zimą. Posiadam też motocykl i powiem szczerze że od momentu jak kupiłem Ztke motocyklem jeżdżę znacznie rzadziej. Mimo tego że Ztka jest z 2003 roku to wygląda jak pojazd nie z tej epoki i przykuwa spojrzenia dosłownie wszystkich. Roadster, wolność i dosłowny wiatr we włosach - trochę mocno wieje. Bardziej niż w Z3 ale właśnie to jest najlepsze. Szczerze polecam jako trzecie. Uważajcie bo nie trudno wrócić tym samochodem z jakąś panią :-D
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja - fajnie się wkręca i dobrze mruczy. Mimo 2003 roku słychać że jest na prawdę zdrowy. Mam motor 2.5i 192 Km (nie można wybraćtu tej wersji silnikowej) i w zupełności wystarczy chociaż ostatnio Audi A7 mnie porobiło na światłach :-D
4,0
Skrzynia biegów
Mam VOLVO XC 70 i jkoś szybko przyzwyczaiłem się do automatu dlatego przy zakupie nie przeszkadzało mi to że Z4 też ma skrzynię automatyczną z której jestem bardzo zadowolony. Mimo tego, że ludzie mówią w takim aucie automat? Uwierzcie mi że tryb sport daje kupę frajdy. Dla bardziej wymagających i szalejących na pewno manual będzie lepszy.
5,0
Układ jezdny
No jest masakra! Cały czas masz wrażenie że panujesz nad autem. Prowadzi się bardzo lekko i cały czas pod kontrolą.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód ok. Tył mimo tego że jest krótki to nawet przy obróceniu się masz uczucie niepewności że czymś nie przytrzesz. Tak słabo bym powiedział :)
4,0
Ergonomia
Jak na roadstera uważam, że jest na prawdę dobrze. Pamiętajmy też że to nie auto rodzinne, które ma mieć wszystko pod nosem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z klimatyzacją i powiem że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Też kubatura jest mniejsza przez co zamknięcie dachu i wychłodzenie jest znacznie szybsze. Super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czytałem opinie iż jest mało miejsca dla kierowcy. Mam 184 cm, mam znacznie większe Volvo XC 70 i powiem szczerze że miejsca dla mnie jest wystarczająco i jest to trochę przesadzone, że większe osoby mają problem. Wiadomo nie ma tyle miejsca co w suvie czy busie ale kolejny raz podkreślę iż jest to sportowe, niskie auto dwu osobowe.
2,0
Wyciszenie
No i tu jest słabo. Niestety elementy skrzypią przy jeździe a zamknięcie dachu nie wiele daje. Znów jedna odpowiedź ROADSTER!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę że przy zakupie wymieniłem olej w skrzyni, w silniku, filtry, świece (padły od razu cewki bo nie dały rady nowym swiec), 2 wachacze przednie, jakieś łączniki, klocki przód i tył, czujnik zużycia klocków zapłaciłem 3800 zł brutto. Mało nie jest ale jeździ się teraz super. To nie pierwsze moje BMW i wiem że marka ta nie należy do najtańszych ale wynagradza to w inny sposób
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie w zakupie ale dobrze! Bo nie każdy może je kupić stąd nie wiele tych samochodów na polskich drogach. Za samochód 2003 r w 2014 zapłaciłem 30.000 zł dołożyłem felgo 18 i zrobiłem porządny przegląd z wymianami oraz konserwacją dachu. Zetka wyniosła mnie ok 38.000 zł. Jak za auto zabawkę z 2003 r. jest to dużo. Znajomi jednak rzucali kwoty rzędu 70 - 80 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę zbyt wiele napisać bo autem będę wyjeżdżał ok 5 zbiorników w roku. Póki co to jest ok
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czytałem o zawieszeniu, że są z nim problemy no i wahacze już wymieniłem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 222KM 163kW
[l/100km]