Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Z4 E85 Cabrio

Trzeci Właściciel, 3 lata temu
Silnik 2.0 i 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Z4 E85 Cabrio 2.0 i 16V 150KM 110kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 150KM wyglądało na za mało, ale wystarcza
Zawieszenie : prowadzi się jak gokart
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Cena serwisu
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie nie dla każdego, ale jeśli ktoś szuka roadstera to jest to bardzo dobra i niedroga obecnie odpowiedź. Miękki dach zapewnia duży bagażnik także po złożeniu dachu, czego nie można już powiedzieć o następcy z serii E89.
Wrażenia
5,0
Silnik
niby tylko 150KM, ale przy niedużej masie w zupełności wystarcza jeśli nie jeździ się na torze. A i spalanie nie zabija, nawet przy nieco bardziej dynamicznej jeździe. Pracuje ładnie, nie ma turbiny - jedna rzecz mniej do zepsucia. Brzmi dobrze w sumie w całym zakresie obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Po prostu ok, czasem nie wbija się pierwszy bieg, muszę puścić sprzęgło, wcisnąć ponownie i wchodzi. Podejrzewam że mankament tylko mojego egzemplarza. Skrzynia wybacza też sporo błędów nowemu kierowcy, raczej jej nie zniszczycie przez trochę nieumiejętną zmianę biegów.
5,0
Układ jezdny
W prowadzeniu auto jest bardziej jak gokart - szerokie opony, sztywne zawieszenie, niska masa. Prowadzi się jak po szynach. Dla mnie pod tym względem bez zarzutu, ale może się znaleźć ktoś, komu nieco sztywniejsze zawieszenie nie będzie odpowiadać.
4,0
Karoseria
Całość ładna, po wielu latach dalej nie widać szczególnie dużych przerw między panelami. Tylko przedni zderzak mógłby być 2 cm wyżej, zachacza się nim o sporo garbów. Natomiast resztę mojego narzekania zwalę jednak na właścicieli dróg, bo zdarza mi się zachaczyć nawet podwoziem przez beznadziejnie wyprofilowane spowalniacze! Formalnie mogą mieć 10cm wysokości. Auto jest zawieszone wyżej niż szczyt garbów (sprawdzone w serwisie), a jednak dochodzi do kontaktu.
Komfort
4,0
Widoczność
Z założonym dachem 3 gwiazdki, bez dachu 5 - średnia na 4. Lewe lusterko może z powodzeniem zastąpić wsteczne. Widoczność do przodu po skosie nieco gorsza z powodu długiej maski.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, niestety dachu bez napędu elektrycznego w zasadzie nie da się złożyć bez wysiadania z auta. Założyć się da, więc jak deszcz zaskoczy to wystarczy stanąć na 5-10 sekund na poboczu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawie bez zarzutu, podgrzewane fotele nagrzewają się błyskawicznie. Przez chwilę myślałem nad uwzględnieniem braku podgrzewanej kierownicy, ale nawiewy grzeją tak mocno, że wystarczy skierować je na ręce i nie ma żadnego problemu, a jakby nie patrzeć ostatnia zima była sroga. Klima daje radę, poza najcieplejszymi dniami. Wtedy bez dachu jest... ciepło. Ale fizyki się nie oszuka, klimatyzacją łatwiej schłodzić zamkniętą przestrzeń. Warto też nasmarować się kremem do opalania, teraz już wiem, ponieważ po pokonaniu 400km trasy bez dachu spaliłem sobie twarz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu, jest dobrze, do ideału brakuje może fotela cofniętego o jeszcze 2 centymetry. Pasażerowie o wzroście 150-188 nie narzekali, w tym też na dłuższych trasach.
3,0
Wyciszenie
Z dachem akceptowalnie, bez dachu 120 to dla mnie max. przy jeździe 140 z otwartym dachem dźwięk wiatru zaczyna się powoli robić bolesny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali niedużo, ale serwis jak to w BMW - dość drogi (ale bez absurdów, to nie poziom Bentleya). Z racji wieku jest sporo części zamiennych z innych aut tej firmy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tego auta nie kupuje się ot tak, raczej bierze pod uwagę jako jedną z opcji mając przed sobą konkretny cel - roadstera. Ja w tej cenie lepszego dla siebie nie znalazłem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez manualny dach nie ma w nim wielu rzeczy do zepsucia. Z usterek które mi się przydarzyły - awaria czujnika ciśnienia w oponach, wyciek płynu chłodniczego przez pęknięty wężyk.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 4 lata nie uświadczyłem żadnej poważnej awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Z4 E85 Cabrio