Silnik
: Bardzo żwawo wchodzi na obroty w trybie comfort który wydaje się idealny na codzien.
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z Volvo XC90 na większy. Brałem pod uwagę GLS . Zdecydowała przede wszystkim jakość spasowania środka , jak na auto za ponad 500k Mercedes ma dość kiepskie materiały na desce w postaci plastików. Zewnątrz kwestia gustu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyka gatunku nic dodać nic ująć . Zbiera się pięknie od samego dołu prawie 400 km daje temu słoniowi niezwykła lekkość.
Wkurzający start stop mimo że błyskawicznie i niezauważalnie się włącza . Ale jest sposób tryb sport i w mieście spokój .
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia od ZF bajka , w trybie sport fajnie utrzymuje auto na wyższych obrotach gotowa do katapultacji.
4,0
Układ jezdny
Masa robi swoje fizyki się nie oszuka. Jak się przesadzi na zakrętach to czuć lekkie wychylenia , zwłaszcza że auto ma pneumatykę. Sprawa się trochę poprawia jak przełączy się w tryb sport i zawias się obniża . Za to wszelkie nierówności połyka aż miło wszelkie garby progi itp mimo 22 cali . Na pewno precyzyjny i responsywny.
5,0
Karoseria
Dużo blachy solidnie sprasowanej.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka mnóstwo kamer wysoka pozycja za kierownicą. Ogarnia się bez problemu nawet na parkingach w mieście .
5,0
Ergonomia
Wszyscy narzekają na ekrany dotykowe ale jest spoko, system obsługuje spór komend głosowych oraz gestów . Świetny head up jeden z lepszych na rynku mnóstwo informacji. Bardzo fajna apka od BMW i bezproblemowa android auto.Fajne poręczne schowki cup holdery.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje chłodzi. Mega fajne ogrzewane i chłodzone siedzenia z funkcją masażu .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tej z pewnością nie brakuje w każdym rzędzie . Każdy do 185 zmieści w każdym z trzech rzędów. Ja posiadam wersję 6 miejscowa 2+2+2 z fotelami kapitańskim . Jeśli nie zależy Ci na dużej przestrzeni bagażowej kosztem drugiego rzędu to śmiało za dużo wygodniejsze niż kanapa zwłaszcza że w gratisów masz do nich zamszowe poduszki.
5,0
Wyciszenie
Laminowane szyby i porządne uszczelki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalenia mnie zaskoczyło pozytywnie w korelacji z XC90 dużo wyższa masa i moc a różnica w spalaniu ok 1L
4,0
Stosunek jakość/cena
To co moim zdaniem zasługuje na naganę przy takiej wartości auta za blisko 650 k to jakość tapicerki mimo że jest ona najdroższa z całej oferty dostępnej to pozostawia wiele do życzenia jej faktura . Natomiast świetnie jest zszyta .
Tego co bym odradzał to z pewnością audio b&w mam je w obecnym XC90 po prostu bajka natomiast w x7 nie warta tej ceny nie wiem czy to kwestia powierzchni samochodu czy rozmieszczenia audio po prostu nie gra tak jakby się można spodziewać po audio za ponad 20k. Harman lepsza relacja cena do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt młody żeby mu się na razie coś mogło przytrafic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 40i 381KM 280kW
[l/100km]