Silnik
: Polecam silnik 40d , moc, przyśpieszenie, elastyczność, niskie spalanie - takich silników już nie robią
5,0
Całokształt
Auto jest po prostu petarda - jesli szukasz komfortu połączonego z naprawdę sportowym charakterem, a chcesz dodatkowo zmieścić śmiało rodzinkę na wakacje, to kupuj bez zastanowienia. Silnik 40d o mocy 340 KM i 700 Nm (+20 KM dodatkowo dzięki mild hybrid) to pradziwy pocisk na kółkach. Uwaga, auta z silnikiem 30d (286 KM) niestety już tego efektu nie mają - radza sobie z autem poprawnie, ale to nie jest dynamika i sprężystość 40d, dlatego zanim kupisz - przejedź się jednym i drugim. Sprinty do 100 km/h mierzone acelerometrem schodzą w granicach 5,15 sekundy, co jest lepszym wynikiem niż uzyskiwany swego czasu w X6 F16 z silnikiem M50D - to chyba zasługa wspomagania mild hybrid. Jedyne co może trochę na początku przeszkadzać to słaba widoczność w tylnej szybie, dlatego kamery 360 stopni to must have w tym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sprint do 100 km/h mierzone acelerometrem oscylują w granicach 5,15 sekundy. Niezwykła elastyczność w momencie przyśpieszania przy dużych prędkościach - 120 - 200 km/h niesamowita jak na tak duży samochód.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia - w opcji Sport lub Sport+ naprawdę daje radę i nie przeszkadza silnikowi.
5,0
Układ jezdny
Polecam adaptacyjne zawieszenie, które dla takiego auta jest optymalne pod względem zachowania komfortu i właściwości sportowego SUVa. Pneumatyczny zawias w tym aucie to porażka - testowałem, no chyba, że ktoś lub bujanie na zakrętach i dreszczyk adrenaliny temu towarzyszący, to wolny bybór
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Można się przyczepić do tylnej szyby i słabej widoczności, ale system kamer 360 to rozwiązuje, dlatego w tym aucie ta opcja musi być
5,0
Ergonomia
Spalanie w cyklu mieszanym 70% miasto i 30% trasa - 8,2 litra / 100 km, mówi samo za siebie. Auto, które ma 6 cylindrów, 360 KM i 700 Nm spala mniej niż większość silniczków 3 cylindrowych o pojemnościach do 1,5 litra....Dlatego cieszmy się takimi autami dopóki są, bo era downsizingu zabija prawdziwą radość z jazdy, a wszechobecne aktualnie kosiarki spalają więcej paliwa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzinka 4 osobowa - 2 osoby dorosłe + 2 dzieciaków i zrobiliśmy ponad 7 tys. km w wakacje po Europie. Nikt nie narzekał na brak miejsca czy niewygodę. Bagażnik mógłby być większy w tym aucie, ale wystarczy zdemontować półkę/podłogę bagażnika, pod którą mamy dodatkowe 150 litrów i wtedy robi się OK.
5,0
Wyciszenie
Szyby akustyczne - silnik zaczyna być słychać dopiero przy mocnym wciśnięciu gazu. Auto ma świetny współczynnik oporu aerodynamicznego jak na swoje gabaryty, dlatego nawet jadąc powyżej 160 km/h można rozmawiać szeptem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wykupione pakiety gwarancyjne i obsługowe na auto w BMW dlatego głowa spokojna, ale przjechane ponad 50 tys. km i żadnych usterek do tej pory nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości jest naprawdę wysoko. Nie ma tak narawdę z czym tego auta porównać - może z Mercedesem GLE Coupe 400d, ale tam nie ma tej dynamiki i sprężystości w wysokich zakresach prędkości - jeździłem przed zakupem X6 Mercedesem GLE 400d i to się czuje. Inna kwestia to design wewnętrzny Mercedesa i te miliony kolorowych światełek, które bardziej pasują mi do kobiety
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa - nie było do tej pory z niczym problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 40d 340KM 250kW
[l/100km]