Decyzja nad zakupem tego modelu była wyjątkowo trudna ze względu na stereotypową opinię jaka ciągnie się za tym modelem BMW.... jednak po pierwszej jeździe próbnej można się zakochać w tym aucie na bardzo długo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny, nie brakuje mocy, świetna kultura pracy i dynamika... po wcześniejszym Volvo XC60 bez porównania.... pomimo faktu, że XC60 było autem genialnym i niezawodnym. Miałem wcześniej tylko auta Volvo o każde było genialne i niezawodne. Natomiast BMW daje mi większą radość z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze. Zmiany biegów są bardzo płynne i nie mam żadnych uwag. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Idealnie skonfigurowana o współpracująca z silnikiem. Dobrze, że BMW zostawiło tryb przełączania w sport w najbardziej klasyczny i instuicyjny sposób. W sekundę przesuwa się skrzynię do siebie i mamy tryb sportowy. Może to nic nadzyczajnego bo w Volvo XC60 też tak miałem ale już w nowym modelu XC60 o XC90 wymyślili sobie elegancki wałeczek do przełączania m.in w tryb sport. Po co tracić cenne sekundy szczególnie wtedy kiedy chcę wyprzedzać szybko i dynamicznie.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy w trybie comfort oraz odpowiednio sztywny w trybie sport. Ja nie mam żadnych zarzutów, chociaż komfort nie jest z pewnością taki jak na pneumatycznym zawieszeniu np w Volvo XC90, które było moim typem i do końca walczyło z X6 dzielnie
5,0
Karoseria
Brak uwag. Wszystko spasowane prawidłowo. W wersji z pakietem M Sport bardzo ciekawie wyglądają czarne listwy wykończeniowe. Pakiet M z pewnością warto wybrać przy konfiguracji modelu.
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względu na sylwetkę może być ograniczona ale kamery 360° problem rozwiązują. Zawsze wybierałem duże auta i takie uwielbiam więc coś za coś. X6 daję duże poczucie komfortu i ze względu na wysoką pozycję za kierownicą widoczność jest zdecydowanie lepsza niż w autach z segmentu limuzyn. Dla mnie nie ma żadnych problemów z widocznością poza cofaniem jeżeli ktoś chciałby bez kamer i tylko na wyczucie.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, wygodniejsza obsługa podstawowymi funkcjami niż w Volvo XC90. Dla mnie przełączanie skrzyni automatycznej w tryb sportowy powinno odbywać się zawsze poprzez przesunięcie lewarka do kierowcy. Jest to rozwiązanie szybkie, bezpieczne i daje natychmiastową reakcję. Nie wiem po co w XC90 wymyślili jakiś wałeczek do przełączania w tryb sport. Zanim to się ogarnie to już mija kilka sekund decydujących np. przy wyprzedzaniu. W X6 jest to inuicyjne a przez to funkcjonalne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zanim prawidłowo wyczułem jakie ustawienie jest optymalne to początkowo trochę szyby przedmie mi parowały w zimie. Wczesniej w XC60 tego nie miałem i auto w trybie automatycznej klimayzacji sobie radziło świetnie. Tutaj trzeba było odpowiednio ustawić i wyczuć działanie wentylacji bo w trybie auto nie zawsze było tak jak chciałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie bez zarzutu. Z przodu i z tyłu bardzo dużo miejsca. Oczywiście jeżeli ktoś oczekuję auta typoo rodzinnego to może bardziej X5... będzie troszkę łatwiej z większymi gabarytowo przedmiotami w bagażniku.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Zdecydowanie lepsze niż w moim poprzedniku, czyli XC60. Przy wysokim prędkościach nie dochodzi nic z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadne jak do tej pory poza paliwem i kołami zimowymi.
4,0
Stosunek jakość/cena
W takiej klasy autach to chyba takie porównanie jest nie na miejscu. Auto jest drogie ale skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Materiały na wysokim poziomie. Ja wybrałem wersję Pure Extravagance Ivory White. Pięknie obszyta deska rozdzielcza delikatną skórą z jasnymi przeszyciami. Wnętrze jest przepiękne i wykonane bardzo starannie. Po prawie roku użytkowania z pewnością nie zdecydował bym się ponownie na tak jasne wnętrze. Jest genialne ale po co się tyle stresować....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive 40d 313KM 230kW
[l/100km]