Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 F15 SUV

Damian, 5 lat temu
Silnik xDrive30d 258KM 190kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X5 F15 SUV xDrive30d 258KM 190kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na prawdę sprawny agregat, który napedza to auto nadzwyczaj dobrze, a przy tym jest oszczędny. Ostatnie 500 km, połowa w mieście i połowa w trasie, średnie splanie 9.3l/100km.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem jako używane, z pewnego źródłą z oryginalnym przebiegiem 110.000. I jestem zachwycony tym samochodem. Fakt, że to pierwsze auto tej kasy, którym jeżdzę. Wcześniej Honda Accord, Volvo v40, Citroen C4 Picasso. Samochód jest bardzo cichy, nawet przy prędkosciach 150-160km/h. Silnik, mimo, ze to diesel (ale v6) aksamitnie pracuje. Nie odczuwam braku mocy przy żadnej prędkości. Wyprzedza tak jakoś zaskakująco łatwo, bez wysiłku. Jeżdząc tym samochodem czuję się po prostu zrelaksowany. Takie mam wrażenie, ze nic nie musze nikomu udowadniać, a jak na skrzyni w trybie Sport wcisnę gaz do oporu, to i tak prawie wszyscy zostają w tyle. A przy tym auto się nie męczy ( i kierowca też ma cały czas usmiech na twarzy). Nie wierzyłem w premium do tej pory (auto takie chciała żona), ale teraz widzę różnicę. Skrzynia automatyczna też jest rewelacyjna. Jakość materiałow naprawdę dobra. Nic nie skrzypi, trzeszczy. Po prostu w srodku jest cich, miło i przyjemnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
258KM mocy, ale prawie 600nm momentu. Napędza to auto zaskakująco sprawnie. Ale nie czuć tego, że ma poniżej 7 sekund do 100 km/h. Po prostu zbiera się wyprzedza i gotowe (bez walki i wysiłku) .Do prędkości, które uznaje za bezpieczne (170-180km/h) silnik pracuje bardzo cicho i pozostaje też oszczędny (jak na masę i gabaryty)
5,0
Skrzynia biegów
Mało jeżdziłem automatami (kilka razy DSG w Passacie) i wg mnie 8 stopniowa skrzynia w BMW jest naprawdę super, lepsza niż DSG. Biegi zmienia b. szybko i się nie waha.
5,0
Układ jezdny
Przy ostrych zakętach, przy większych prędkościach buja nieco, ale to wielkie i wysokie auto. Nie wpływa to jednak na pewnośc prowadzenia, jedzie jak po sznurku i nie ma się wrażenia utraty kontroli.
5,0
Karoseria
Lakier wg mnie (np w porównaniu z japończykami jest bardzo dobrej jakości). Zamykanie drzwi (ciche klasnięcie) buduje wrazenie premium. Bagażnik jest duży (nawet w przypadku wersji 7 miejscowej, jak u mnie).
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam kamery 360. Przydałaby się podczas wjeżdzania w ciaśniejsze miejsca. Auto jest naprawdę duże i trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Nie mam uwag do bazowych opcji. Na razie nie bardzo rozkminiam opcje w idrive, programowanie radia, nawigacji, ustawień wyswietlacza, łaczenia z telefonem. Musze poczytać instrukcję. Nie jest to chyba mega intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima, mam wrazenie mogłaby być wydajniejsza w gorące dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dzieci z tyłu mają wygodnie. W 3 rzedzie foteli dla dzieci też jest wygodnie. Maja mega fun z tych foteli.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie 5+. Jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis jest drogi, ale to premium. Na szczęście nic na razie się nie zepsuło. Ale na przykład wymiana oleju w skrzyni biegów i dyferencjałach, która mnie czeka to PLN 4000. Na szczęście robi się to raz na 80tys km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic u mnie i do 110.000 przebiegu też nic (poprzedni użytkownik)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic u mnie i do 110.000 przebiegu też nic (poprzedni użytkownik)

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive30d 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 F15 SUV