Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 F15 SUV

Karol, 5 lat temu
Silnik xDrive25d 231KM 170kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 54 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X5 F15 SUV xDrive25d 231KM 170kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Generalnie oceniam samochód pozytywnie. Jeżeli nie będzie problemów z awaryjnością, to z czystym sumieniem polecam BMW X5 25d. Trzeba mieć tylko na uwadze, że nie jest to w żaden sposób samochód o sportowym charakterze, a raczej "dziadkowóz".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pozytywnie mnie zaskoczył. Pomimo tego, że jest to 4-cylindrowy diesel to wyciszenie jest naprawdę ok i dźwięk nie jest irytujący. Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 500 Nm samochód nie jest też zawalidrogą (7,7 sekundy do 100 km/h) i nie czuć tak bardzo jego wagi. Podobno model przed liftingiem, tzn. wersja 218 KM jest wyraźnie wolniejsza i głośniejsza. Jeździłem serią 5 F10 z 6-cylindrowym dieslem i kupując X5 jako nowy samochód raczej nie dopłaciłbym do silnika 6-cylindrowego, tym bardziej, że dopłata wynosiła ponad 50 tyś.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo dobrze. Mam łopatki do zmiany biegów, ale użyłem ich może ze trzy razy z czystej ciekawości. Przy ruszaniu jest delikatna zwłoka, ale każdy automat tak ma, więc nie traktuję tego jako wadę.
5,0
Układ jezdny
Generalnie jest ok, ale w zakrętach czuć, że jest to ciężki i wysoko zawieszony samochód. W posiadanej poprzednio Renault Lagunie III w zakrętach czułem się chyba pewniej.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód jest mocno przeszklony, siedzimy wyżej, niż inni uczestnicy ruchu dlatego widoczność jest naprawdę dobra. Przeszkadzać mogą nieco grube słupki A.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tak jak powinno być. Obsługa jest naprawdę intuicyjna, nie mam tu żadnych uwag. Polecam dopłatę do foteli komfortowych, nie wiem czy nie są to najwygodniejsze fotele na jakich miałem okazję jeździć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działa bardzo dobrze. Jeżeli ktoś jeździ w trybie EKO to polecam w ustawieniach iDrive zmienić, żeby klimatyzacja nie pracowała w tym trybie, bo w ciepłe dni nie wyrabia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest pod dostatkiem, chociaż dla rodziny 2+3 może być już chyba nieco ciasno.
5,0
Wyciszenie
Silnik i podwozie wyciszone są bardzo dobrze. Przy prędkościach powyżej 140 km/h słychać nieco szum z okolic lusterek i słupków A. Kształt kiosku ruchu robi jednak swoje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nic poważnego się nie dzieje. Zepsuł się jeden czujnik mierzący ciśnienie w kołach. Będę musiał go wymienić.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj mam problem. Jako nowy nie jestem pewien, czy wysoka cena samochodu jest uzasadniona. Jeździłem wieloma samochodami kosztującymi jako nowe 120-150 tys zł i nie czułem żeby były one wyraźnie gorsze. Mnie udało się kupić 3-letnie X5 z przebiegiem poniżej 50 tyś km, z PL salonu, pełną historią serwisową i w takim przypadku zakup jest bardziej uzasadniony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do wymiany jest wspomniany czujnik ciśnienia powietrza w jednym z kół.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, zobaczymy jak będzie dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive25d 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 F15 SUV