Auto jest pojemne , wygodne oraz bardzo dobrze się prowadzi ale zdecydowanie do spokojnego stylu jazdy bo podstawowy silnik 2.0 w połączeniu z ospałą skrzynią robi świetną robotę jak na wspomniany w innym komentarzu "dziadkowóz". Broni się znacznie niższą ceną w porównaniu do wersji z 3,0 ale moim zdaniem jeśli ktoś nie zamierza szaleć na drogach i potrzebuje dużego, komfortowego i dobrze wyglądającego samochodu do przewiezienia 5 osób i sporego ładunku to ta wersja jest w porządku i osobiście nie widziałbym problemu z zamianą F15 25d na nowszą wersję X5 z 25d.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie czuć tych 218KM i 450Nm , może dlatego że samochód waży ponad 2 tony. Do 100km/h około 8-9 sekund, werwę ma do ok 180km/h , później już się męczy. Potrafi spalić sporo paliwa : trasa do 90km/h - 7-7,5l/100, autostrada 120-140km/h - 8,5l/100km, autobahn 160km/h 10l/100km (powyżej rośnie już szybko) , miasto 11l/100km. Średnio zejście poniżej 8l/100km jest trudne , raczej jest bliżej 9l/100km.
3,0
Skrzynia biegów
Muł! Przy gwałtownym starcie od zera lub nagłym przyspieszaniu lubi się chwilę zastanowić zanim cokolwiek się stanie , także lubi szarpnąć przy zmianach niższych biegów. Przełączenie trybu na SPORT nieco poprawia tę wadę ale zwiększa spalanie. Przy łagodnej jeździe skrzynia pracuje płynnie i niezauważalnie. Ospały charakter rekompensuje trwałością (hydrokinetyk). 4* dla spokojnych kierowców bo ogólnie nie jest źle ale 2* jak dynamika jest dla kierowcy ważną cechą.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie w każdych warunkach , xDrive robi właściwą robotę.
5,0
Karoseria
Sama karoseria jest trwała jak to BMW ale łatwo łapie rysy na lakierze.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, prawie jak w dostawczaku i patrzy się na wszystko z góry. Widoczność oraz pozycja kierowcy bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Ustawienie klawiszy konsoli oraz kierownicy identyczne jak w każdym BMW czyli moim zdaniem wzorowe. Obsługa dość intuicyjna , łatwiejsza niż np. w Mercedesie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O dziwo silnik bardzo szybko się nagrzewa bo temperaturę roboczą oleju wg. wskaźnika osiąga już po kilku kilometrach. Ogrzewanie i klimatyzacja załącza się bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i dla kierowcy i dla pasażerów zarówno jak chodzi o fotele oraz przestrzeń na nogi. Tylna kanapa spora, 3 dorosłe osoby mogą podróżować komfortowo, po zamontowaniu 2 fotelików w isofixach nawet jest jakaś przestrzeń pomiędzy nimi ale zmieści się jedynie szczupła osoba
5,0
Wyciszenie
Zgodne z klasą E-premium. Przy 160km/h w samochodzie jest cicho. Kabina dobrze wygłuszona , dźwięk 2-litrowego diesla nie drażni w kabinie (czego nie można powiedzieć jak się wyjdzie na zewnątrz)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt samych podstawowych części eksploatacyjnych nie jest zły, podobnie jak ubezpieczenie. Serwis ASO raczej drogi , koszty paliwa mocno umiarkowane (w zależności do czego porównujemy)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja X5 25d jest w swojej klasie pojazdów jedna z bardziej opłacalnych jeśli chodzi o cenę zakupu. Czy warto? Jak wyżej, zależnie od oczekiwań. Moim zdaniem wyważony stosunek jakości do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana części zawieszenia przedniego koła z powodu naturalnego zużycia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważnych usterek przez 3 lata
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive25d 218KM 160kW
[l/100km]