Znakomite auto rodzinne na każdą okazję. Polecam wszystkim, którzy cenią aktywny styl życia. Niestety bardzo duże straty przy odsprzedaży.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na diesla bardzo elastyczny w szerokim zakresie obrotów, prawie nie czuć "turbo dziury" duży postęp w stosunku do poprzedniej wersji
5,0
Skrzynia biegów
idealnie dopasowana do silnika wkażdym trybie pracy
4,0
Układ jezdny
działanie, precyzja i komfort O.K. niestety już po kilku tysiącach km wyraźnie coś stuka sprzodu, dynamic drive i aktywny układ kierowniczy do majstersztyk inżynierii
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na tak duże auto widać o.k. Ograniczenia widoczności do tyłu z powodzeniem kompensuje PDC
4,0
Ergonomia
Wzorem z modelu 7 przydałoby się sterowanie foteli na środkowym tunelu i elektryczne zasłonki na szybach bocznych z tyłu. Porażką jest rozdzielenie przedniego i tylnego systemu DVD. Tylny system nie odtwarza płyt ze zmieniarki, a przedni z czytnika z tyłu. Aby włączyć dzieciom bajkę, trzeba się zatrzymać, wysiąść i pilotem ustawić wszystko z tyłu, bo iDrive nie obsługuje tylnego ekranu. Krok do tyłu w stosunku do serii 7
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko O.K. tylko pilot do webasto mógłby mieć większy skuteczny zasięg
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem drobnej budowy, wiec jest o.k. Na trzecim rzędzie siedzeń moje 4 i 7 letnie córki czują się też dobrze ale dorosłych można tam sadzać tylko za karę
5,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach bardzo głośny opływ powietrza, ale to w końcu SUV
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóż... skąd oni biorą te dane w instrukcji !? Średnia z całego przebiegu to 14,8 chociaż raz udało się osiągnąć 10 na autostradzie nie przekraczając 120km/h przy 180 wychodzi równo 16. Powyżej 180 zaczyna palić tyle samo co 750 przy tych samych prędkościach. Dla pocieszenia mam znajomych którzy potrafią jeździć tym autem oszczędnie i podobno nawet spalał im średnio ok. 11l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Podstawowa wersja kusi ceną, ale dobrze wyposażona to prawie dwa razy więcej. Taka polityka sprzedaży BMW. Dobra przy zakupie, bo możesz mieć w aucie to co chcesz. Katastrofalna przy odsprzedaży, bo ceny dyktują tańsze wersje i nikogo nie interesuje ile to auto naprawdę kosztowało nowe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W porównaniu do serii 7 jest bomba ! W pierwszych 8 miesiącach użytkowania tylko 4 wizyty w serwisie : brzęczenie pod maską, awaria napędu szyber dachu, stuki w przednim zawieszeniu i "samoczynne" otwieranie się auta po zamknięciu. W dalszym ciągu panów z Bawarii czeka trochę pracy.