Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E70 SUV

hewamich, 3 lata temu
Silnik 3.0 d 235KM 173kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X5 E70 SUV 3.0 d 235KM 173kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Układ hamulcowy
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Kupiłem auto z myślą dużego, wygodnego, bezpiecznego, pakownego samochodu który da mi ponad przeciętną radość z jazdy. Jeśli chodzi o całokształt to samochód spełnił moje oczekiwania, ale kupując X5 czy każdy inny samochód klasy premium wyższej (A6, A5, seria 5, X5, seria 7, E klasa, S klasa) trzeba mieć mocno na uwadze, że możemy kupić świetny samochód do którego nie włożymy więcej niż 1000 zł na start, ale może się okazać że trzeba dorzucić jeszcze jedno "0" aby ten samochód "odszczurzyć" - dlatego tutaj WIELKIE ALE...więcej cierpliwości w szukaniu i odłożeniu trochę kasy bo jakby nie patrzeć auta mają minimum 10 lat i nie są robione jak kiedyś. Co jest najlepsze w tym samochodzie ? Moje auto jest z 2008 r., czyli ma na karku już 13 Lat, a kilka osób z mojej rodziny / znajomych którzy na motoryzacji znają się mniej, stwierdzili że wygląda na 2014/2015. Tak, X5 starzeje się bardzo wolno.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rzędowy silnik, 6 cylindrów, 3 litry pojemności - czyli kwintesencja marki BMW.. Silnik technicznie bardzo dobry, elastyczny i ekonomiczny (jeśli mówimy o konkurencji ML czy Q7). Piękny dźwięk, wysoka kultura pracy - NALEŻY WYMIENIAĆ ROZRZĄD, CI CO PISZĄ ŻE NIE TRZEBA TO LEPIEJ NIE SŁUCHAĆ. W moim przypadku samochód został ściągnięty z Belgi, dlatego ma mniej mocy (211km) ale lekka mapa i będzie 280 km, także już bardzo przyjemna jazda. Po lifcie występuje silnik z rozrządem z tyłu, także wymiana jest troszkę droższa.
5,0
Skrzynia biegów
6HP - skrzynia bardzo fajna do tego samochodu, nie jest najszybsza ale taka ma być. X5 to nie samochód wyścigowy, także nie mogę złego słowa powiedzieć, wymiany oleju co 60 tyś km i będzie Git. Oczywiście 8HP występująca po Lifcie jest lepsza, ale tam już jest też troszkę inny silnik. Jest jeszcze opcja DS czyli skrzynia zmienia biegi wyżej, także można czasem poszaleć !
4,0
Układ jezdny
Samochód jest wysoki, troszkę twardy jak na BMW przystało, także nie oczekujcie prowadzenia 'Siódemki" ale na co dzień czy w trasie jest w porządku. Z przodu pojazdu jest klasyczne zawieszenie wielowahaczowe, a z tyłu miechy pneumatyczne - tutaj bardzo duży "+" - koszt wymiany 1 miecha to coś w granicy 700 zł, a są tylko dwa. Porównując inne auta tego typu wpływa korzystnie na eksploatację.
5,0
Karoseria
Wiecie po czym poznaję dobrze wykonany samochód ? ..odgłos otwierania i zamykania drzwi. Tak, tutaj nie ma kompromisów, twarde soczyste uderzenie bez zająknięcia, grube twarde blachy (w E53 było jeszcze lepiej), zero rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się bardzo wysoko, na wszystkich patrzysz z góry (jak w busie), duża czołowa szyba, ogromne lusterka boczne, chociaż bez czujników byłoby ciężko bo auto jest po prostu długie i duże. Dla wprawnego kierowcy nie będzie problemu, kobieta może narzekać... Kamera cofania - jak na te lata jest średniej jakości także lepiej zaufać sobie :)
5,0
Ergonomia
Konsola skierowana do kierowcy, przyciski rozmieszczone prawidłowo, guzik od otwierania schowka sprytnie ukryty u dołu, idrive jest bardzo intuicyjny,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli już nauczymy się obsługiwać pokrętło idrive i cały system możemy stworzyć w aucie dużo ciepła i zimna (w zależności od potrzeby) - ustawianie mocniejszej dmuchawy na stopy bez wiania na górę ? Nie ma problemu..chciałbyś aby grzało Ci tylko w twarz ? Nie ma problemu. Szkoda, że nie mam wentylacji foteli i grzanej kiery.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187 cm wzrostu, po wyregulowaniu prawidłowej postawy za kierownicą, mieszczę się za sobą. W 4 osoby pojedziemy w bardzo wygodnych warunkach, w 5 będzie ciaśniej. Bardzo duży bagażnik - aż 630 litrów i co najlepsze...tylna kanapa składa się i nagle możemy przewieźć 2 rowery i zostaję jeszcze trochę wolnej przestrzeni. Extra !
3,0
Wyciszenie
Największy minus X5 w środku ? Skrzypiące plastiki... Każda X5 E70 skrzypi w środku, czy to mocniej czy słabiej ale zawsze. Sorry, ale auto które w salonie kosztowało 250 tyś jest to nie do pomyślenia. hmmm...przy wyższych prędkościach słychać wiatr, ale może to dlatego, że auto ma taką aeordynamikę. Może gdyby były podwójnie klejone szyby byłoby lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW...X5...3.0Diesel To będzie kosztować także weźcie na to poprawkę. Rozrząd, wymiana 7 litrów oleju, 2 filtry powietrza, tarcze + klocki,
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to auto idealne, ale ciekawe i nietuzinkowe
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł mi akumulator, ale z mojej winy bo nie wymieniłem na czas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 d 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E70 SUV