Układ hamulcowy
: Jw. prawdopodobnie uratował mi \'kawał\' zdrowia
2,0
Całokształt
Auto kupione nowe w Bawaria motors w Katowicach. Wspaniałe w użytkowaniu. Szkoda, że użytkować sie nie da! Po przejechaniu 8 lat w niezawodnej RAV4 chciałem kupic nowego lexa rx ale nie podobal mi sie i nie było do wyboru diesla. Po weryfikacji ml i q7 padło na x5. Trzeba przyznać, że jeździ się nim rewelacyjnie. Pod warunkiem, że działa. W najgorszych snach nie wyśniłbym sobie, że za blisko 300k można kupić taki szajs. BMW ma świetne PR. Mnie juz więcej nie nabiorą. Jednego jelenia na ich szmelc mniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny przy czym oszczędny. Wystarczająco mocny do swobodnego poruszania się tym ponaddwutonowym autem i sprawnego wyprzedzania.
4,0
Skrzynia biegów
Płynnie przerzuca biegi, czasem przy nagłym dodaniu gazu trochę musi \'pomyśleć\' ale radzi sobie tym bardzo przyzwoicie.
5,0
Układ jezdny
Jak na tak wysokie i ciężkie auto prowadzi się bardzo pewnie. Wielki plus za hamulce- uratowały mnie od co najmniej wózka inwalidzkiego kiedy tir wyjechał mi przed maskę podczas manewru wyprzedzania innego tira. Po tym hamowaniu przednie tarcze, klocki i gumy do wymiany;)
Komfort
3,0
Widoczność
Duże lusterka i PDC bardzo pomocne.
5,0
Ergonomia
Nie ma się czego doczepić. Wszystko na swoim miejscu bez zbędnych setek przycisków i \'dyskoteki\' kontrolek. do obsługi iDrive da się przyzwyczić bezboleśnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa i chłodzi. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto to i dużo miejsca. Żadne cuda. Nie ma co oszczędzać na fotelach. Ja kupiłem standardowe z regulacja \'lędźwi\' a przydałyby sie sportowe.
3,0
Wyciszenie
Diesel. Trochę terkocze niestety. Do limuzyny mu sporo brakuje w tym względzie. Szum opon przy wyższych prędkościach warto zagłuszyć hifi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie świetnie. Koszty napraw z kosmosu. Mam tu na myśli ASO. Są na szczęście małe warsztaty gdzie robią o 2/3 taniej i o niebo lepiej.
1,0
Stosunek jakość/cena
Matematycznie tzw. znak nieoznaczony;) Brak jakości i cena wraz z kosztami napraw dążąca do nieskończoności;)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tutaj do beczki przysłowiowego miodu druga beczka dziekciu. Po przejechaniu trasy Katowice-Alicante (pierwsze 2kkm przebiegu) pada jakiś zaworek i cieknie płyn od spryskiwacza. Po wymianie juz w Polsce pada po 3 miesiącach ponownie. Urywa się plasticzek od kratki nawiewu. Permanentnie odpada plastikowa listwa pod siedzeniem pasażera- dałem sobie już spokój z jej ponownym zakładaniem. Plastiki imitujące aluminium rysuja sie od byle kichniecia.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 60kkm pada turbina! Jest to mój 3 turbodiesel i nie ma mowy o nieumiejętnym użytkowaniu. Wymiana to koszt bagatela 9k w aso. Po 95k zaczyna cos dudnic spod przednich kół. Wymieniam lewe przednie łozysko bo stamtąd wydaje sie hałas dochodzić. Nic z tego. Wali nadal. Dziś dorawłem fachowca, który podobną awarię w e70 naprawial kwartal temu! (czyżby wada konstrukcyjna?) Hałas jak sie okazuje dochodzi z mostu. Po rozebraniu bedzie wiadomo co jest do wymainay.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 d 235KM 173kW
[l/100km]