To wspaniałe uczucie prowadzć go, to naprawdę radość z jazdy w kazdych warunkach, i najważniejsze - czarne 10 -15 letnie golfy już nie jda na czołówkę, a to jest warte "wszystkie pieniądze".
Ale na początku trzeba na niego ważać:
przyspieszenie od 100 km/h do 170 km/h jest niezauważalne, nic się nie zmienia - nic, ale to totalnie nic nie wskazuje na to ze jedziemy tak szybko; to samo na serpentynach - żadnych przechyłów, pod i nad sterowności, totalna neutralność; to doskonałość rozkładu masy 50/50 ; to chyba troche niebezpieczne - próbuję znaleść predkość graniczną jego uślizgu, póki co jest jak przyklejony, a ja się boję iść dalej
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ma go, dopiero po 7-8 miesiącach usłyszałem go; parametry, kultura pracy - to najlepszy silnik o tej pojemności jaki widziałem
5,0
Skrzynia biegów
pracuje jak bezstopniowa, niesamowicie szybka, działa szybciej niż w manual sekwencji, ale byc może to opina subiektywna i ktoś na szybsze ręce; bardzo inteligetna, absolutnie nie redukuje niepotrzebnie, po zwolnieniu pedału akceleratora zostaje na tym samym przełożeniu, oczekując na rozwój sytuacji - po spokojnym wytraceniu np. z 150 na 80 potrafi na tym samym przełożeniu wrócić do 150, lub po wcisnieciu akceleratora ( lub dzyndzla na tempomacie ) zredukawać konieczną liczbe przełożeń aby błyskawicznie wrócić do zadanej predkości;
5,0
Układ jezdny
po prostu przyjemność, przed zakupem testowałem: Lexus RX400- ogromna przyjemność, układ jezdny wg mnie o podobnej kulturze, i Land Cruisera Toyoty - dla mnie nie pasuje, to jest naprawde ciężarówka; ale być może mają rację ci którzy mówią, że X5 to "bulwarówka" ?. Dla mnie jest ona przepiękna i wspaniałą "bulwarówką" którą się śmiga 210 km/h, a w teren to kupię sobie ZiŁa na którym mozna gwożdzie prostować
Komfort
5,0
Widoczność
co tu mówić, po prostu patrzy się z "góry"
4,0
Ergonomia
po prostu trzeba przywyknąć, nie tuzinkowe auto, nie tuzinkowe systemy sterowania
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydajne ale skompikowana regulacja,
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w standarcie bardzo mało schowków, brak uchwytów np. na okulary i inne duperele
5,0
Wyciszenie
to co pisałem wcześniej - usłyszałem go dopiero po 7-8 miesiącach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasy krajowe 600 km- średnia 86 km/h - 8,7 l/110km ; Katowice - Wrocław - średnia 150 km/h - 10,8 l/110km
3,0
Stosunek jakość/cena
nie wiem, nie analizowałem, po prostu mówiono mi, ze BMW to "radość z jazdy", to moje I BMW i potwierdzam: ja mam naprawdę radość z jazdy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie all ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
narazie all ok
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 d 235KM 173kW
[l/100km]