Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E70 SUV

Ogi-Eho'o, 4 lata temu
Silnik 3.0 si 272KM 200kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X5 E70 SUV 3.0 si 272KM 200kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przy tych gabarytach wiele osób pisze, że tym autem jeździ się jak taczką. Owszem nie ma takiego komfortu jak w e39, ale jestem bardzo pozytywnie zaskoczony komfortem jazdy i wybieraniem nierówności.
Silnik : Silnik pracuje cicho i równomiernie. Przy pojemności 3,0l moc blisko 300 KM jest w zupełności wystarczająca do codziennej jazdy. Samochód dla rodziny.
Układ hamulcowy : Przy tej masie pojazdu układ hamulcowy spisuje się bez zarzutu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzynia biegów bardziej wrażliwa niż ta montowana w e39. Być może to moje subiektywne wrażenie. Tu i tu ZF.
4,0
Całokształt
Auto prezentuje się bardzo nowocześnie, wysoki bagażnik i komfort wsiadania. Duży plus, to dwuczęściowa klapa bagażnika. Sporo miejsca w środku. Minusem natomiast jest jakość wykończenia i lekkie skrzypienie plastików, w szczególności podłokietnika. Posiadam również e39 (2001), gdzie tam takich sytuacji nie ma (takie czasy). Koszty utrzymania, tak jak to w BMW na swoim poziomie, "coś za coś". Fotele komfortowe, naprawdę są komfortowe! Po kilkuset km jazdy, kierowca wysiada jakby dopiero wsiadł. Problem w tym, że nie chce się za często wysiadać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy stoi na bardzo wysokim poziomie, jest cicho przy spokojnej jeździe, a przyjemny pomruk pojawia się przy wyższych obrotach. Odpowiednia moc do masy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6A pracuje sprawnie, bez zbędnych opóźnień.
4,0
Układ jezdny
Samochód tych gabarytów bardzo dobrze trzyma się drogi, oczywiście nie można go porównywać do samochodu typu klasa 3 lub 5, ale układ jezdny na najwyższym poziomie. Dobrze trzyma na zakrętach.
4,0
Karoseria
Karoseria, jak karoseria. Na chwilę obecną nie ma oznak korozji. Oczywiście maska jest aluminiowa, błotniki przednie wykonane z tworzywa sztucznego.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest wystarczająca, nie mam problemów z martwymi polami. Dodatkowo duże lusterka boczne poprawiają komfort jazdy.
4,0
Ergonomia
Wszystko umieszczone na swoim miejscu. Ergonomia stoi na wysokim poziomie. Jedyny minus to specyficzne umieszczenie gaśnicy , której górna część uwiera o prawą łydkę gdy jedziemy na tempomacie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa. Nic jej nie brakuje. Podobnie ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco. Odpowiednia przestrzeń dla tego typu samochodu. Bardzo wygodnie się wsiada, co powoduje, że nie trzeba się zginać w paragraf, aby sprawnie usiąść. Dla mojej żony, czyli osoby drobniejszych gabarytów, wysiadanie nastręcza już lekkich problemów.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na wysokim poziomie, lecz słychać szum tylnych kół, bardziej niż w sedanie e39, co jest logiczne, gdyż w 5 strefa bagażnikowa jest zamknięta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW to BMW, jakość wykonania, kultura pracy oraz komfort podróżowania muszą kosztować, stąd też wyższe koszty utrzymania niż pojazdów klasy średniej. Podobnie będzie w innych markach klasy wyższej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak już wspomniałem "coś za coś". Wyższy komfort, wyższa kultura pracy silnika, wyższy fun z jazdy, powodują, iż ten samochód kosztuje więcej, niż podobne samochody niższych klas, typu KIA, OPEL, HYUNDAI, VW itd.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Każdy samochód wymaga uwagi i napraw eksploatacyjnych. To, że będzie trzeba wymienić pompę wody, paliwa, czy też klocków hamulcowych (i zapłacić za to swoją kwotę), nie oznacza, że auto jest awaryjne. Dlatego uważam, że pod względem usterek drobnych auto nie odróżnia się od innych samochodów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tę chwilę jedyną usterką była pompa wody. Czy była to poważna awaria? Nie! Stąd moja ocena.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 si 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E70 SUV