Auto mamy od nowości. Po 11 latach użytkowania mam pełny obraz tego auta. Po 250.000 km zaczął przeciekać uszczelnienia silnika. I to była jedyna awaria, choć wg. Mnie po prostu zużycie. Od razu wymieniłem rozrząd choć był w pełni sprawny i panewki a na nich było widać już ślady zużycia. Jednak mówimy o 250.000 km. Teraz po naprawie przejechałem już 50.000 km i oczywiście nic się nie dzieje. Też trzeba zaznaczyć, że z 2012 roku to najładniej starzejący się samochód z tego segmentu. Nic tylko wymieniać olej i klocki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedyny mankament to nie trzymał mocy. Niestety silniki BMW z tego okresu słynęły że zamiast 306KM, miały 270 z haczykiem. Mój miał 278KM. Jednak zrobiłem program i wyszło 340 km i 640Nm. Program zrobiony po przebiegu 180.000 km.
5,0
Skrzynia biegów
ZF 8 biegowy więcej nie trzeba.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Po 11 latach zero rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 i 100 kg wagi na spokojnie jest miejsce.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli nie bieżąco się serwisuje to koszty utrzymania nie są drogie. Koszt wymiany oleju to 1.000 pln brutto chyba ze zrobi się samemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive40d 306KM 225kW
[l/100km]