Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E70 SUV Facelifting

Dexter, 13 lat temu
Silnik xDrive40d 306KM 225kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X5 E70 SUV Facelifting xDrive40d 306KM 225kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Po prostu komfort. A ściślej mówiąc, niesamowicie skuteczne fotele i to zarówno sportowe jak i te w wersji komfortowej. No i sam wygląd. Nie na darmo polski rząd kupił właśnie flotę od BMW
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : nawigacja, antena radiowa, telefon, czujniki ciśnienia, przełącznik sterowania biegami na manetki
Przeniesienie napędu : ogólnie cały dyferencjał,
Silnik : turbosprężarka(nagła zbyt duża turbodziura, co słychać)
4,0
Całokształt
Generalnie kapitalne auto, ale ma swoje kaprysy. Jak chociażby te numery z elektroniką i turbosprężarką, która nie lubi upałów. No ale już te opony to porażka. Beznadziejny dyferencjał. Za twarde w teren.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, ale rasowy, że aż chcesz gnać, ale nie warto, bo to raczej dystyngowane auto niż typowy wariat na kołach.
4,0
Skrzynia biegów
No, z tym to kłopot. Naprawdę przydałoby się coś. Mam na myśli...porządne manetki przy kierownicy. Naprawdę, to za długo trzeba go kręcić. Biegi zmienia dopiero w 2/3 zakresu. Można zarznąć silnik na śmierć.
5,0
Układ jezdny
Mistrzostwo świata. Widać, że firma ma swój oddział odpowiadający za wyczynowe auta, w tym takie supersportowe, które startują w F1. No ale ja nie oczekuję od niego sportu, tylko ekskluzywności i komfortu. No i...żeby byle jaka dziura nie rozwaliła mi kół i sprężyn.
Komfort
5,0
Widoczność
No, to już jest niemal jak w samolocie. Tylko do tyłu. Normalna wersja(5 miejsc) jest OK, no ale jeżeli dodamy te 2 maciupeńkie foteliki na końcu, trzeba już kamerę cofania, a to kosztuje dodatkową grubą forsę. Regulacja fotela robi swoje.
4,0
Ergonomia
W wersji 5-osobowej, jest OK, natomiast ta kanapa na tyle na 2 osoby jako dodatek, nie ma sensu. No bo po co dodatkowe 2 osoby, jak i tak możesz napakować ponad 2-krotnie mniejszy bagaż. Totalna wpadka Niemców.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Zwłaszcza to programowane sterowanie temperaturą. Wchodzisz rano, a zimą masz cieplutko, a latem już masz fajny chłodek. Fajna wentylacja fotelów. Szkoda tylko, że albo w średniej tapicerce, albo w wersji M. Ja jednak wolałbym, gdyby była połączona z najdroższą tapicerką również, a nie tylko tą pośrednią.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu już jest wyśmienicie. Do tego to poczucie wysokiego osadzenia samochodu robi niesamowitą pracę. Naprawdę czujesz się jak w luksusowej salonce. Nie ma ciasnoty, a wszystkie przełączniki łatwo są dostępne. To o przodzie. Tylny rząd też robi wrażenie wprost kapitalnego. Tak jak pisałem wcześniej, trzeci rząd to zupełne pudło, niewypał, klapa. Nie w tym wozie.
5,0
Wyciszenie
Cichy jak czort! Tylko nie na każdych oponach. Te najdroże koła robią fajną rzecz. A może dają tam takie opony, które są specjalne dla wyciszenia. Nie bardzo pasuje mi to idealne wyciszenie do wersji M-Performance. Zawsze jednak wyścigowe auta miały coś w sobie, kiedy wydawały ryk z silnika.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyjemność kosztuje. Najbardziej napakowana wersja M w pełnym ekwipunku to 600000 złotych. Do tego módl się, żeby nie trzasnął ci komputer pokładowy z nawigacją. Nie mówiąc już o elementach turbodoładowania i specyficznych elementów, jak fotele czy tapicerki. Auto ma potężną moc, jest ogromne, ciężkie, wręcz musi żreć jak smok! Z tym trzeba się nauczyć żyć i już. Uwaga! Bardzo ostre warunki gwarancyjne. Wystarczy jedno złamanie ich i po wszystkim. Niemcy zawsze byli, są i będą...pedantami. To z kolei gwarantuje, że trafisz na auto albo bardzo pewne, albo skrajnie pechowe. Uwaga na auta...pogangsterskie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakieś 100000 mniej i jest OK. Za dużo upierdliwych wpadek jak na tą klasę auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną rzeczą z drobiazgów, jakie mi padły, to urwana przez wiatr antena radiowa. Poza tym nic. Aha, zgubiłem kołpaczki(wszystkie) z logo producenta samochodu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Strzela dyferencjał, automat, pada przełącznik na manetki, turbosprężarka zapycha się w upale powyżej 35 stopni. Raz rozerwała się opona RUN FLAT i to na strzępy(nawet nie musiałem jej specjalnie zdejmować). Spec powiedział, że...miała wadę fabryczną(podobno cyganiona guma). Do tego navi, head-up i właśnie ów nieszczęsny I-drive.

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive40d 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X5 E70 SUV Facelifting xDrive40d 306KM 225kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X5 E70 SUV Facelifting