B. Udany model BMW x5 e53, silnik mocny z dobrym przyspieszeniem, świetne właściwości jezdne
Wrażenia
5,0
Silnik
Najbardziej udana konstrukcja z całego auta, żywotny, mocny możliwy do mapowania. Przyspieszenie poniżej 9s/100,wiadomo należy dbać o servis silnika tj co 10tyś wymiana oleju i filtrów
5,0
Skrzynia biegów
W manualu, bardzo udana skrzynia, biegi wchodzą miękko, niż w E83 X3
5,0
Układ jezdny
Wiadomo tj Beta, musi być sztywna, świetne właściwości jezdne, na zakrętach idzie jak przecinak
5,0
Karoseria
Gruba blacha i gruby lakier metalik
Komfort
5,0
Widoczność
Świetne fotele tzw komfort, możliwość ustawienia elekt., profilu kierowcy
5,0
Ergonomia
Dość obszerne auto, zarówno dla kierowcy i pasażerów + pojemny wystarczająco bagażnik
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo wieku, wentylacja i ogrzewanie działa b dobrze, lepiej jak w Hyundai tucson gdzie w zimie padła nagrzewnica
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń odowiednia dla kierowcy i pasażerów, auto szerokie
5,0
Wyciszenie
Silnik mocny, ładnie słychać diesla, X5 dobrze wyciszona i izolowana, cała na tamponach / termicznych, suchutka od spodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie do 120/7l, miasto 9/10 z powodu korków, zima 11,,ceny części przystępne, w porównaniu z SUV z lat 2004/2012, ASX, czy Hyundai Ix35, czy Dodge Journey ma niektóre droższe, dużo zamienników
4,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie w dobrych cenach
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie znikoma awaryjność, może z racji przebiegu, 0 problemu z napędem Xdrive oraz osprzętem silnika, powtarzam b udana X5, jedynie wymiana 2 wachaczy i tulei pływajacej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0d 218KM 160kW
[l/100km]