Zawieszenie
: nie czuć, że auto waży ponad 2 tony, stabilne nawet z przyczepą ważącą ponad 2 tony
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: osprzęt, chucham dmucham mam nadzieję, że kiedyś będzie koniec
4,0
Całokształt
Trochę kilometrów już za mną, wymienione pół auta, a ciągle je lubię.
Jeżeli szukasz taniego auta w eksploatacji, wykreśl model z listy lub zacznij patrzeć na 3.0l benzynę.
Chyba najwięcej elementów innych niż standardowo w e53 psuje się właśnie w poliftowym dieslu E53.
Ale tak jak napisałem wciąż je lubię. Wygodne w trasy, całkiem pojemne, po programie akceptowalne osiągi no i jak na rozmiar i masę auta rewelacyjne prowadzenie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tak bardzo wychwalany, że aż mityczny. 3.0d od BMW.
Dziś kultura pracy odbiega daleko od nowoczesnych konstrukcji, ale dalej ok. Trwałość bloku, rozrządu: nieśmiertelne. Wtryski, turbo, koło pasowe i inne drobne uszczelki czujniczki. Nie licz, że będzie dobre w tak starym aucie. A w dieslu ceny idą w tysiące.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo trwała, konwerter przy moim przebiegu wciąż oryginalny, zrobiona tylko mechatronika i regularne wymiany oleju. Biegi zmienia miękko, ale jak na dzisiejsze standardy dość ospale.
5,0
Układ jezdny
Porównywany w prowadzeniu do Cayenne, świetnie prowadzący się czołg, ma się wrażenie jazdy raczej dużym kombi niż wielkim, ciężkim suv-em. Sztywne ale jeszcze komfortowe (na kołach r19 bez RF, na RF tragedia). Tylne zawieszenie bardzo trwałe, przednie odrobine mniej ale wciąż nie jest źle.
Seryjne hamulce trochę małe do tego auta, wymiana samych hamulców tylnych na wersję wentylowaną pomaga mocno, zestaw z wersji IS i zapominamy o hamulcach.
5,0
Karoseria
Sztywna, ciężka, nie rdzewieje tak jak pozostali bracia od BMW z podobnych roczników konstrukcyjnych.
Drzwi to ciężkie wrota, polecam progi aluminiowe, bardzo wygodne i ładnie wyglądają.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność w każdym kierunku, jak padną czujniki parkowania (a psują się często) to bez problemu można sobie poradzić. Ogromne lusterka ułatwiają manewrowanie. W przypadku opcji foto chromatycznej zapominamy jak sporo osób ma źle ustawione światła
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko pod ręką i wygodnie poza jedną rzeczą: przyciski od podnoszenia szyb z przodu, trzeba nienaturalnie wygiąć rękę, po czasie idzie się przyzwyczaić ale jednak minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest webasto w zimie ciepło kilometr po ruszeniu, w lecie klimatyzacja sprawnie chłodzi całą kabinę. Nic nie paruje, bez problemu można ustawić wszystko pod własne preferencje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, polecam z fotelami komfortowymi. Z tyłu trochę gorzej, ale dalej jest dobrze. Bagażnik w litrach jest mały (440l) ale bardzo ustawny, można sporo zapakować. Po złożeniu kanapy mała furgonetka.
3,0
Wyciszenie
Ciągle dobiegający warkot diesla, na trasie trochę znikający. Chociaż na początku wydawało się całkiem cicho. Może się przyzwyczaiłem.
Bardzo pomagają podwójne szyby boczne.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy minus auta, utrzymanie. Jak chcesz utrzymać auto w sprawności, że przekręcasz kluczyk i zawsze jedziesz łatwo wpakować w naprawy drugie auto. Nie oszukuj się, to stare auto i każde będzie drogie.
Spalanie od niecałych 8 litrów na trasie po 16 litrów na krótkich dystansach w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na konkurencję, to dalej dobry wybór. Ale trzeba znać niedoskonałości (koszty utrzymania). W innych SUV-ach premium z tych roczników nie będą niższe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klamki - trzeba się nauczyć otwierać drzwi i jest ok. W przeciwnym wypadku to częsta usterka.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Psuje się wszystko:
xdrive (pilnować opon z homologacja), osprzęt silnika (łatwo wydać blisko 10 tyś zł na naprawy), dyferencjały (drogie), półosie przednie, wentylator klimy
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0d 218KM 160kW
[l/100km]