Silnik
: ZERO USTEREK - poza jednym wtryskiwaczem -kiedyś i dawno nie prawda
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia regenerowana
Zawieszenie
: Wahacze do wymiany regularnie ze względu na otaczający mnie las
Układ elektryczny
: Czujniki PDC są bardzo wrażliwe na błoto
5,0
Całokształt
Lepszego auta nie miałem. Co do napraw, używam tylko oryginalnych części na ważnych elementach typu zawieszenie, silnik czy elementy układu elektrycznego. Fakt że w tym segmencie nie miałem innego auta i nie potrafię porównać kosztów serwisu oraz awaryjności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy silnik. Ładnie się zbiera. Łyka większość samochodów na drodze. Praca może i nie za cicha ale to diesel więc nie ma się co dziwić. Ja wymagam siły i bezawaryjności
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia po remoncie ostatnio ale to moja wina ponieważ zapomniałem wymienić olej. Po remoncie chodzi jak igła. Przed też nie miałem jej nic do zarzucenia.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Wysokie auto. Wszystko widać. Kabina przejrzysta
5,0
Ergonomia
Można przewieźć wszystko. DOSŁOWNIE WSZYSTKO!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4 strefowy klimatyzacja sprawdza się dosyć dobrze. Ale z tyłu czasami pasażerom wieje przy drzwiach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużej klasy SUV. Wszędzie dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Poza pracą silnika nie słychać nic.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie duże auto średnia spalania 9,5 (poza miastem 9,2 - miasto 12 - autostrada 10,5
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena części zmiennych jest stosunkowo niewielka w porównaniu na wartość nowego auta. Ale jeśli ktoś pragnie X5 i chce na niego wydać tyle samo co na E30 z 1994 to raczej nie ta liga. O ten samochód trzeba dbać szczególnie, iż nie jest to auto terenowe a często nim jeżdżę po lesie więc jak ktoś chce mieć luksusowego niedrogiego SUVA do lasu to chyba najlepszy wybór spośród dostępnych na rynku modeli.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klapa tylna bagażnika, problem z zamykaniem 1500zł
Czujniki PDC przynajmniej jeden rocznie 450zł (używany 150zł)
No i zawieszenie co roku do roboty ale to dlatego, że mieszkam w lesie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza skrzynią biegów którą zajeździłem z mojej winy nie stwierdziłem poważniejszych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0d 184KM 135kW
[l/100km]