Silnik
: Z tym motorem Jest to b.szybkie auto a wazy ponad 2t
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Zaliczyłbym zbyt szybkie zjadanie tylnich opon (geometria mega lux a jednak waga moc moment w większości na tył rzucony i robi swoje)
4,0
Całokształt
Auto ma swoje lata, dlatego 5 dałby nowszej generacji, ale e53 ma to co coś co w dobrym wyposażeniu (sport) pozwala się nim cieszyc mimo wieku
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest żwawy w połączeniu ze stałym 4x4 (bez ix drive) zbiera się pierwsza ze świateł i do 160-170 idzie elegancko (mimo ze buda 2t)
4,0
Skrzynia biegów
Wiadomo to już nie najnowsza technologia ale ładnie i płynnie zmienia biegi, steptronic daje rade zaoszczędzić litr może więcej paliwa przy jeździe po miescie (ręczna zmiana biegów)
5,0
Układ jezdny
Tu daje 5 m pakietowe zawieszenie bajka przy SUV a właściwe (SAV bo tak bmw ochrzcilo ta 1 generacje) żeby nacisk polozyc na sport. Mega trzyma się zakrętów autem nie buja, jest sztywna (wszystko wymienione, poustawiane i zadbane u mnie)
5,0
Karoseria
Kwestia gustu ale mimo wieku zyskuje na urodzie nadal ma to coś (mam wersje xenon, szklany dach, sport)
Komfort
4,0
Widoczność
Duże auto wiec do tylu widoczność nie jest super ale duże lusterka + parktronik przod/tył i jest ok
5,0
Ergonomia
Dobre trwałe materiały wszystko pod reka wygodnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam Zwykła klime i mrozi na 5 (doprowadzona do porządku, nowy czujnik, chłodnica nabicie itd.) (mega wyposażenie a jednak ktoś nie zamówił klimatronika)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo wszedzie bagażnik giga
4,0
Wyciszenie
Auto nie jest super ciche w sensie oporów powietrza, szerokich 19 opon 285 mogło by byc lepiej wyciszone ale nie ma tragedii
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie tico, nie psuje się ale z racji wieku raz na jakiś czas jakiś czujnik trzeba wymienić czasami nie ma zamienników i tylko ori Czesc wiec blizej 700 zł niż 150-200 trzeba wydac
4,0
Stosunek jakość/cena
Z dobrych rak i nie zniszczy portfela a bedzie cieszyl cena dobrych egz. nadal nie jest mała te po 14-17 tys. to raczej będą wymagały $
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma jak w e60 ze co chwile sygnał jakiegoś błędu ;) raczej wynikające z wieku niż zaprogramowanego przez fabrykę końca żywotności części
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sonda, czujniki parkowania, czujnik przy klimie, chłodnica klimy, podnośnik szyby, czujnik kata skrętu, czujnik ABS, czujnik walka wydechowego
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0i 231KM 170kW
[l/100km]