Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E53

Rob74-gbh, 3 lata temu
Silnik 3.0i 231KM 170kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 400 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW X5 E53 3.0i 231KM 170kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trwałość jak na takie auto
5,0
Całokształt
Auto ma przejechane 400 000 wymagało już trochę uwagi niżej opisałem co i jak. Przebieg 90% autostrady. X5 ma kilka mankamentów ale nie uciążliwych u mnie nie zdarzyło się nic z elektryka i elektronika. Generalnie auto przyjemne, dosyć wygodne na długie podróże, trochę za mały bagażnik ale... Natomiast niezawodność duża. Spalanie gaz od 13 do 18 głównie uzależnione od obciążenia samochodu oraz prędkości a także od jakości gazu. W Polsce zbliżam się bardziej 16 i wyżej natomiast Belgia Niemcy Holandia nie więcej niż 14 i to przy prędkości w granicach 120 140 km /h. Benzyny od 9 do 17 litrów w ruchu miejskim tu Warszawa. Ogólnie polecam średnio drogo lub średnio tanio.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najlepszy motor od BMW do 400 000 tys bezproblemowo potem trzeba było zmienić uszczelnienia kolektora pokrywy zaworów separator oleju oraz świece wraz z przewodami odmy. Olej wymieniany co 10 000 nie więcej. Po tej naprawie nadal ok.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow GM przejechala dokladnie 400 000 I zaczela szarpac, chociaz dalej mozna bylo auto uzytkowac. Pierwsze oznaki pojaeialy sie przy 360 000 lekkie przeciagania I mniej plynne zmienianie biegow. Ogolna ocena 5 gwiazdek. Egzemplarz zakupiłem przy 300 000 i przejechałem 100k czy warto tak inwestować, ocenę pozostawiam dla każdego z osobna.
5,0
Układ jezdny
Brak jakichkolwiek oznak zużycia elementów układu napędowego, wały krzyżaki dyfry reduktor bez oznak zużycia.
5,0
Karoseria
W moim 20 letnim X5 E53 jest jedno małe ognisko rdzy na tylnej dolnej klapie i to wszystko
Komfort
5,0
Widoczność
Dosyć grube skupił trzeba nauczyć się wyglądać przy skrętach powyżej 60 stopni. Cofanie to już bardziej złożony proces pomaga kamera.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tempomat regulacja kierownicy kierunkowskazy obsługa nawiewów oraz dystrybucja nawiewów bardzo dobra. Napewno dużo prosciej i szybciej niż w X5 E70.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mozna rzec bardzo dobrze gdy dopilnuje się wymiany termostatów oraz odpowiedniego traktowania auta tj wymiany chłodnicy i wiskozy to wtedy i ogrzewanie i klimatyzacja nie zawodzą ani latem ani zimą. Można utrzymać zadane temperatury w każdych warunkach. Nie jest to komfort BMW 7 serii ale jest ok tak czy siak 5 gwiazdek
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca jest w następnej serii X5 czyli E70 ale nie ma powodów do narzekania. Wchodzi 5 osob nie będzie bardzo komfortowo i dość dużo bagaży. Na pewno fotele komfort poprawią podróż.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho przy każdej prędkości szyby dobrze izolują i hałas i temperatury a więc dobre wygłuszenie i izolacja. Według mnie jest ok. Czasami można zapomnieć że silnik pracuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to jakoś specjalnie skomplikowany samochód pod względem elektroniki i mechaniki. Serwisy z całą pewnością są kwestią dostępu do kanału.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej w normie jakieś nie domagania przy podnośnikach szyb i to wszystko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie brak. Przy przebiegu 400 000 trzeba trochę zainwestować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E53