Silnik
: wysokie osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa, dynamika jazdy, kultura pracy R6.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: słaby lakier "eko wodny" rysuje się od samego patrzenia.
5,0
Całokształt
Samochód daje dużo radości z jazdy na co dzień. Przyśpieszanie, wyprzedzanie - nie ma chwili zastanowienia - jest miejsce to się wyprzedza. Nie jest to przy tym okupione wysokim spalaniem. Przed zakupem X4 chciałem X3, ale dostałem X4 na weekend i to było to co oczekuję od auta. X3 teraz wydaje mi się nudne. X4 będzie dłużej cieszyć oko. Ma wystarczająco miejsca zarówno dla pasażerów jak i bagażu. Jest jak dobrze dopasowany garnitur, a X3 są jak jeansy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 340KM i moment 700Nm robi robotę. Kultura pracy bardzo dobra jak na diesla. R6 i wszystko jasne. Miękka hybryda działa, może wyłączyć silnik nawet podczas jazdy jak się zdejmie pedał gazu, miękko potem uruchamia silnik. Wyłącznika start-stop nie ma, ale jest na to sposób - w trybie sport silnik się nie wyłącza. Jeżdżę cały czas na trybie Sport Indyvidual - Silnik na sport, Zawias na Comfort, Ukł. kierowniczy na sport i całkiem przyjemnie się jeździ.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat ZF działa wyśmienicie, nie ma się do czego przyczepić. W trybie sport trochę szarpie - znaczy twardo zmienia biegi, ale to tak ma być.
5,0
Układ jezdny
Mam adaptacyjne zawieszenie M. Dostępne tryby: Comfort, Adaptacyjny, Sport. Czuć różnicę miedzy trybami. W zawieszeniu adaptacyjnym EDC w niższych wersjach silnikowych nie czułem różnicy.
W trybie sport nawet jest w miarę komfortowy jak dla mnie. Uczulam wszystkich z X3 i X4, jeśli auto jest nerwowe przy wyższych prędkościach (od 160km/h w górę) od nowości to znaczy, że nie ma dobrze ustawionej geometrii zawieszenia w fabryce. Ja też tak miałem, po zrobieniu geometrii auto jedzie jak po sznurku przy każdej prędkości.
4,0
Karoseria
1 gwiazdkę odejmuję za słaby "eko wodny" lakier. Mam położoną ceramikę, co trochę pomaga, lepszą opcją zabezpieczenia tego pseudo lakieru była by folia PPF, ale to już spore koszty. Kolor Black Carbon rysuje się od samego patrzenia - jak Piano Black. Nie jest to wina BMW, tylko ełroidiotów co ustalają nowe normy. Pewnie wszystkie nowe auta mają taki słaby lakier.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra, a do tyłu... no cóż - wrażenia jak w łodzi podwodnej. Kamery 360 mocno przydatne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna i bardzo przemyślana, oprócz sterowania gestami, które mnie wkurzało tylko i mam je wyłączone. Apple CarPlay działa bezprzewodowo, ładowarka indukcyjna działa w miarę, nie jest demonem szybkości ładowania, ale troszkę podładowuje telefon. iPhone 11 Pro Max w etui Speck troszkę się nagrzewa, ale się nie przegrzewa co może się zdarzyć przy tej ładowarce.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest prawie idealnie, ale przy upalnych dniach jak słońce świeci od przodu czy od strony kierowcy to niestety plecy się grzeją, co prawda nie mam wentylacji foteli, ale mam tapicerkę skórzano-materiałową, przy pełnej skórze bez wentylacji pewnie było by jeszcze gorzej. Myślę nad położeniem folii atermicznych, nieprzyciemniającyh na przednie szyby, żeby filtrowało to ciepło od słońca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w sam raz. Z tyłu myślałem, że będzie gorzej, ale pasażerowie z tyłu do 1,9m mają wystarczający komfort nawet na długiej trasie. Bagażnik 525l, czyli też wystarczający. Wcześniej miałem klasycznego SUV-a i kombi, ale zawsze pakowałem bagaże pod roletę, a nad roletą woziłem powietrze... teraz tego powietrza nie wożę.
5,0
Wyciszenie
Podwójne szyby klejone i nie ma na co narzekać. Jest cicho, może nie jak w elektrykach, ale jest ok. Przy wyższych prędkościach szum opływu wiatru troszkę słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma na co narzekać. No chyba, że na zbyt długie interwały między przeglądami. Wymieniać olej co 30 tys. km to proszenie się o kłopoty. Wymieniałem olej po 3,5 tys. km. Teraz zamierzam wymienić olej przy 15 tys. km. Serwis olejowy w ASO to koszt ok 750 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Czuć w tym aucie za co się płaci. Na szczęści kupiłem auto jeszcze z ładnym rabatem i bez restrykcji na wyposażenie - zdążyłem przed tym cyrkiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych najmniejszych usterek, oprócz źle ustawionej fabrycznie geometrii o czym pisałem wcześniej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 M40d 340KM 250kW
[l/100km]