Inne
: To moje pierwsze prawdziwe M. Niesamowite jak potrafi być szybki, praktyczny i doskonale wykonany ten samochód.
5,0
Całokształt
Niesamowite auto. Niby suv a ma osiągi jak superauto. To wręcz nieprawdopodobne jak jest szybki, jak świetnie się prowadzi w zakrętach i jak jest praktyczny na co dzień. To auto rodzinne bo wszyscy są zadowoleni. Ty możesz zaskoczyć każdego na drodze a Twoja pani zmieści pełno bagaży i wszystkie bachory. Mam go od nowości już 3 lata i nie mogę się nacieszyć. Jeździłem prze dzień X3 M40i i to są zupełnie inne auta. Ten jest nawet w miarę szybki ale zaskakuje dużo gorsza jakość wnętrza i o wiele gorsze zawieszenie. Taka trochę namiastka Mki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyczne R6 od BMW musi się podobać. Moc i dźwięk jaki generuje są na najwyższym poziomie. I jest to też chyba najlepszy mocny silnik na rynku. Bezawaryjny i oszczedny. Warunkiem wymiana oleju co 10 tys. km.
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat co gwarantuje długowieczność. Biegi zmienia błyskawicznie i wtedy kiedy chcesz. Ma 3 tryby pracy, które możesz wybrać ale też dostosowuje się do stylu jazdy. Nawet wręcz prowokuje do szaleństw bo jak tylko mocniej wciśniesz to od razu trzyma wyżej na obrotach.
5,0
Układ jezdny
Genialne trzymanie w zakrętach. Ma to swoją cenę bo nawet w ustawieniu Comfort jest twardo. Przy 100 tys nic nie kwalifikuje się do wymiany.
5,0
Karoseria
Zaskakująco dużo miejsca, także z tyłu. W porównaniu do X3 tracisz trochę miejsca w bagażniku powyżej linii rolety ale zyskujesz piękną linię nadwozia.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba jest maleńka. Ale są kamery 360 w bdb jakości. Jeden minus to brudząca się tylna kamera. Jednak taka ukryta pod znaczkiem jak w MB sprawdza się lepiej.
5,0
Ergonomia
Wszystko we wnętrzu rozplanowane wzorowo. Auto nie jest przeładowane błyskotkami, jak to mają obecnie inne auta. To nie jest cepelia tylko piękna, trochę surowa, maszyna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa perfekcyjnie. Szybko chłodzi ale też szybko ogrzewa wnętrze. Grzane i wentylowane fotele, podgrzewana kierownica. Jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bajka. Z tyłu mieści się dwójka dorosłych i dziecko. W 5 osób w takim zestawie byliśmy na południu Europy i nikt nie narzekał.
Wykończenie na najwyższym poziomie, materiały topowe.
4,0
Wyciszenie
Jak na charakter auta jest bdb. Żona czasem krzyczy żeby zwolnić jak silnik ryknie. Mnie się ten dźwięk podoba. Bardzo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie są to koszty golfa ale też nie jest źle. Wiadomo, że tarcze które mają prawie 40 cm muszą kosztować. Klocki też nie są tanie. Wymiana oleju też kosztuje więcej bo jest kłopotliwe umieszczony filtr i wchodzi 7 litrów drogiego oleju. Opony 21 cali też kosztują. Ale w porównaniu do rs6 czy jakiegokolwiek Porsche to jest pół-darmo.
5,0
Stosunek jakość/cena
To nie jest tanie auto bo kosztuje ponad 500 tys. Ale też nie kupisz nic lepszego w tej cenie. A jakość wykonania bardzo się różni od zwykłego X4. Tylko pełne M jest produkowane w Niemczech a nie USA. Różnica na + jest w użytych materiałach i jakości montażu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby nie zapeszyć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 M Competition 510KM 375kW
[l/100km]