Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 G01 SUV

Marek, 5 lat temu
Silnik 2.0 18d 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X3 G01 SUV 2.0 18d 150KM 110kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jeździ jak sedan - komfortowy i bez bujania.
Silnik : Cichy, mocny, ekonomiczny.
Inne : Wyciszenie, jakość materiałów.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo mile zaskoczony. Jeździłem testowo wieloma modelami - od skody, forda itp po lexusy, mercedesy (klasa srednia/wyższa oraz suv) i nie spodziewałem się przed jazdą próbną że będzie tak dobrze. Wrażenia z jazdy jak w sedanie (komfort + brak bujania), wyciszenie, jakość materiałów (ktora bardzo razila mnie kiepska w aktualnej 3-ce, a tu jest o klasę lepiej)
Wrażenia
5,0
Silnik
Obawiałem się czy nie za słaby (Nie było testowego takiego), ale jest świetny. Ostatnio zmodernizowany m.in. dostał 2-ga turbosprezarkę bez zmiany mocy maksymalnej. Może dzięki temu lekko radzi sobie z tą masą - skrzynia ciągle trzyma go na niskich obrotach bo wystarcza mocy/momentu. Bardzo cichy, lekko mruczy przyciśnięty maksymalnie. Spalanie zaskakująco niskie - 6.5l na trasie średnio 140km/h, 8l w mieście, a największy szok po spokojnej trasie w nocy bocznymi drogami (średnio 100km/h) - 5.5l ! Jedyna wada - na mrozie pierwsze 2km słychać trochę silnik i wtedy słychać że diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Płynna i szybka. Różne tryby do wyboru, bardzo odmienne od siebie.
5,0
Układ jezdny
Świetny. Zarówno bardzo komfortowy jak i brak specjalnych wychyleń w zakrętach (więc pasażerowie nie czują się jak worki ziemniaków). Układ kierowniczy precyzyjny. Przy wysokich prędkościach bardzo stabilny. Napęd na tył - największa niewiadoma zimą. Okazuje się (chyba dzięki wywazeniu samochodu 50:50 oraz nowoczesnemu ESP) bardziej pewny zimą niż moje poprzednie przednionapedowe auta. Jak jest bardzo ślisko to samochód jedzie po prostu spokojniej (czuć że elektronika przycina moc i nie wpada w poślizg lub go zaraz tłumi jak się przesadza). Sprawdzone już w gołoledź na lodzie (nie dało się iść piechotą) i na biaĺych nieposypanych uliczkach.
5,0
Karoseria
Wszystko ok. Bazowy lakier biały ładny. Szwedzki magazyn analizował karoserię i doszli do wniosku że jest dobrze zabezpieczona (i podwozie).
Komfort
5,0
Widoczność
Super. Duże przeszklenia z każdej strony. Fajne opcjonalne fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i lewe). Kamera cofania + czujniki dające dokładny rysunek otoczenia wystarczają do sprawnego parkowania. Ostrzeganie o ruchu poprzecznym w kamerze cofania też przydatne ale u mnie rzadko potrzebne.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne i wygodne. Dla mnie za twarde siedzenia sportowe, wybrałem bardziej sprężyste komfortowe. Ergonomia taka, że na jeździe próbnej czulem się jak we własnym citroenie do którego przyzwyczaiłem się przez parę lat. Świetnie rozwiązane sygnały asystentów- nic nie pika, nie drażni tylko np. błyśnie ostrzegawczo, co widać, a nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa normalnie. Nagrzewa się w rozsądnym czasie. Nie śmierdzi. Nie parują szyby zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie, wydaje mi się że lepiej niż u konkurencji. Spore przeszklenia jeszcze polepszaja wrażenia. Ale w podobnej cenowo BMW 5 miejsca jest więcej. Uwaga - w X4 nie ma miejsca na głowę z tyłu, bez porównania z X3.
5,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać. Jakieś szumy delikatne wiatru dopiero powyżej 130km/h (mam opcję dodatkowego wygluszenia przednich szyb). Generalnie cichutko i trzeba sprawdzać jak szybko się jedzie bo prędkość nieodczuwalna. Wyboje stlumione, karoseria nie słychać żeby pracowała.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zaskakująco niskie, 5 lat podstawowych przeglądów w cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ta wersja silnika ma spore rabaty tzw. flotowe, więc poniżej 200tys zł. można mieć większość opcji. Poza tym jakość bardzo wysoka, a standardowe wyposażenie bogate (ledy, AEB, autom. klima, elektr. klapa,...)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fabrycznych usterek brak. Uaktualnię ocenę jak dłużej pojeżdżę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fabrycznych usterek brak. Uaktualnię ocenę jak dłużej pojeżdżę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 18d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW X3 G01

Liczba wpisów: 9

BMW X3 G01 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW X3 G01 SUV