Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 G01 SUV

Krzysztof2137, 3 lata temu
Silnik 2.0 30i 252KM 185kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X3 G01 SUV 2.0 30i 252KM 185kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogromny krok do przodu względem poprzednika, ale dlaczego NIE kupiłbym ponownie? Spasowanie elementów karoserii to dramat. Lakier też miał wady. Skóra (vernasca) jest bardzo kiepskiej jakości, w dodatku fotele są krzywo uszyte. A co najgorsze - SKRZYPI KIEROWNICA! Poza tym ten samochód kosztuje jak seria 5, a jest od niej po prostu gorszy pod każdym względem. Więcej opisałem pod każdą z cząstkowych ocen.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do tej pory żadnych usterek, jest żwawy, lecz kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Dosyć głośno terkocze spod maski (słychać to z zewnątrz, w środku cisza). Ogólnie rzecz biorąc jego brzmienie jest po prostu straszne. Silnik wyje, a wydech na wolnych obrotach po prostu pierdzi.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynnie zmienia biegi, w trybie sport "kopie". Jednak w trybie comfort jest trochę ospała.
1,0
Układ jezdny
Prowadzi się... okej, ALE dopiero po korekcie softu w ASO. Wcześniej przy ok 140km/h samochód nie chciał jechać prosto. Nadal jest bardzo niestabilny przy wysokich prędkościach (180+). Poprzednik byl trochę nieprzewidywalny przy poślizgach, często uciekał tył lub przód, ale ciężko było przewidzieć które akurat straci przyczepność. Tutaj nie ma problemu, G01 jest zwyczajnie PODSTEROWNE.
3,0
Karoseria
Lakier ma bardzo widoczną morę oraz widoczne delikatne skazy. Samochód przyjechał do salonu kompletnie niespasowany, wszystkie szpary były dosyć duże. Weryfikowałem, czy przypadkiem nie był naprawiany, lecz nic na to nie wskazuje, poza tym był produkowany pod moje zamówienie.
Komfort
1,0
Widoczność
Dałbym zero, gdyby się dało, ponieważ lewy słupek A bardzo ogranicza kierowcy widoczność np na przejściach dla pieszych. Jest za gruby. To jest po prostu niebezpieczne. Już poprzednia generacja miała ten problem, ale tu jest jeszcze gorzej!
2,0
Ergonomia
Bardzo ciężko było mi znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą, a fotele powinny mieć większy zakres regulacji. Kiedy już ustawiłem się wygodnie i prawidłowo, to poduszka kierownicy zasłania mi dolną część zegarów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele oraz kierownica są bardzo wydajne. Zwłaszcza kierownica pozytywnie mnie zaskoczyła, choć przydałaby się regulacja "mocy".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest po prostu ok
5,0
Wyciszenie
Pomiędzy poprzednikiem (F25) a G01 jest przepaść. F25 w ogóle nie było wyciszone, było strasznie głośno. W G01 z opcjonalnymi szybami akustycznymi jest BARDZO cicho, to ogromna zaleta!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niestety słabo. X3 kosztuje jak seria 5, a jest wyraźnie gorzej wykonane. Plastiki są twardsze niż w piątce (sprawdzałem), nie brakuje też bardzo tandetnych plastików na pewnych elementach, które w piątce są dużo lepszej jakości. Komfort również jest na dużo niższym poziomie niż w piątce. Ciężko jest wymienić mi wszystko, bo to są drobnostki, ale połączone w kupę czynią ten samochód dużo gorszym od serii 5, a kosztującym tyle samo. Np. brakuje w opcji dociągania drzwi - BMW po prostu tego nie oferuje w X3.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spasowanie leży, wszystko skrzypi, a najbardziej irytuje skrzypiąca KIEROWNICA - w nowym samochodzie! BMW nie chce tego wymienić ani naprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 30i 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X3 G01 SUV