Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 G01 SUV

T123, 3 lata temu
Silnik 2.0 20i 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X3 G01 SUV 2.0 20i 184KM 135kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
2,21
48% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
2,0
Całokształt
Dwie gwiazdki za logo i poprawny silnik. Generalnie ten samochód to duże rozczarowanie. Trudno znaleźć jakąś cechę, która wyróżniałoby to auto in plus. Jeździłem wieloma samochodami, żaden nie był oczywiście idealny, każdy miał jakieś minusy, ale w BMW naprawdę tych minusów jest sporo, plusów zaś brak i to jest to rozczarowanie. Po kolei. Zawieszenie - mam standardowe, ale jest tak twarde i sztywne, że kierowca rzuca w środku jak workiem z ziemniakami. współczuje tym, którzy maja M pakiet, tam jest jeszcze twardziej. Komfortu jest zero, jazda po zwyklej drodze to męka, auto wręcz zniechęca do rozwijania wyższych prędkości, bo wtedy jest więcej tych ostrych szarpnięć i przechyleń nadwozia na nierównościach, między bajki wkładam to gadanie o wspaniałym prowadzeniu się auta i konieczności czucia drogi. Samochód jest czuły na boczny wiatr, majta nim na boki jak zabawką i kierowca non stop musi kontrować to w jedna to w druga stronę, w dłuższej trasie na autostradzie czy S-ce przy złej pogodzie i wietrze to naprawdę czuje się dyskomfort, a już na pewno żadnej radości z jazdy, jak obiecuje BMW . Do tego twarde i niewygodne siedzenia (siedzenia sportowe), po dłuższych trasach wychodzę z samochodu zmęczony i obolały, po raz pierwszy w życiu kupiłem poduszkę na siedzenie, bo miałem już dość tej twardości. Cockpit Professional i nawigacja to totalna porażka, to więcej niż wstyd dla takiej marki. Rozdzielczość zegarów i wskaźników jak w starym IBM, nawigacja na kokpicie to jest joke – na czarnym tle szare kreski, które mają pokazywać układ ulic, bez nazw, bez kolorów, kompletnie nieprzydatne, a właściwie irytujące. Nawigacja na monitorze też niewiele lepsza – monitor jest niewysoki i jakiś pomylony projektant wpadł na pomysł aby ok 20% z wysokości ekranu jeszcze zabrać na pokazanie nieba na horyzoncie. Kolorystyka – dominuje szarość, tylko drogi krajowe (i tez nie wszystkie) i autostrady na żółto, wszystko inne szare, nie ma rozróżnienie na drogi ważniejsze i mniej ważne czy boczne, wjeżdżasz do jakiegoś miasta i wszystkie ulice na szaro, bez żadnego pogrubienie czy oznaczenia dróg głównych. Dodatkowo jakby było mało tych szarych kresek to oznaczone jeszcze wjazdy do posesji tak jak drogę. Nagłośnienie – niby HiFi, ale koło HiFi to nawet nie stało. Korektor tonów – jak w polskim Amatorze z lat 80, tylko tony wysokie i basy. Dźwięk nie ma przestrzeni, wszystko wydobywa się skupione z głośnika centralnego na desce. Sterowanie głosem – niedostępne w ustawieniu z polskim językiem. Widoczność na boki słabiutka – przeszkadzają głośniki zamontowane w trójkącie szyby, gruby słupek przedni i przednia szyba zaokrąglona w rogach jeszcze te widoczność dodatkowo zmniejszają. Światła premium z asystentem, same światła bez rewelacji praca asystenta słaba, ogranicza się do zmiany krótkie długie i ewentualnie doświetlenia pobocza, nie ma mowy o sekcyjnym doświetleniu znaków itp. Naprawdę światła w Passacie mojej żony są o generacje wyżej. Skrzynia przeciętną, przy zmianie przełożeń czuć szarpnięcia, zwłaszcza przy redukcji w dół, dojeżdżasz do ronda czy skrzyżowania, odpuszczasz gaz i delikatnie hamujesz i czuć jak za każdym razem skrzynia redukuje w dół i silnik pcha mocniej samochód w przód i musisz mocniej nacisnąć na hamulec, aby utrzymać tempo hamowania. Spalanie bardzo nierówne – bardzo szybko rośnie wraz ze wzrostem prędkości, na autostradzie przy 140-150 km to będzie 9,5-10 l. Zbiornik 65 l wiec zasięg ok 650-680 km, a praktycznie 600-620 km, to jest mało. Generalnie jak napisałem na wstępie, jest to wielkie rozczarowanie, wybrałem BMW, bo marka premium, bo takie to mają być wspaniałe te samochody. Nie ja jeden mam taka negatywną opinię, popatrzyłem na forum bmw klub i takich osadów jak mój nie brakuje. To chyba jest tak, że albo jesteś fanem i łykasz wszystko od BMW, albo patrzysz na to krytycznie i odkrywasz, że krój jest nagi.
Wrażenia
2,0
Silnik
Przecietny, ale radzi sobie.
2,0
Skrzynia biegów
Szarpie.
2,0
Układ jezdny
Twrade zawieszenie,zero komfortu, wiatr majta samochodem jak żaglem, trudno utrzymac kierunek na wprost.
3,0
Karoseria
Komfort
1,0
Widoczność
Na boki bardzo słaba.
1,0
Ergonomia
Fatalne siedzenia!!!
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno cos ustawic i zapomniec, ciągke cos trzeba regulowac, wyjdzie słońce to za gorąco, zajdzie to za zimno,
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu jest mało, wręcz symbolicznie, sposób umiejscowienie gasnicy w przednim fotelu pasażera to złośliwość chyba
2,0
Wyciszenie
Na te klasę samochodu jest za głośno, głosne sa opony RF, do tego czuc silny owiew powietrza z boku, to dziwne bo szybu z boku mają byc jakies przeciwakustyczne, pewnie tylko taki bajer dla frajerów
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wczesnie by coś powiedziec
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wczesnie by coś powiedziec

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20i 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW X3 G01

Liczba wpisów: 9

BMW X3 G01 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW X3 G01 SUV