Silnik
: silnik jako priorytet: niezbyt mocny ale cichy, oszczędny, potem układ kierowniczy: wybitnie posłuszny i precyzyjny, potem karoseria: ładne auto i dobrze wykonane wewnątrz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: niestabilne oprogramowanie drzwi, hamulca, wycieraczki, media,
3,0
Całokształt
Ogólnie fajne auto, lubię je, ale nie jest takie wybitne w każdym aspekcie, jak to BMW zwykło o sobie uważać. Największą zaletą jest wygląd zewnętrzny oraz wykonanie wnętrza. Wadą natomiast jest niestabilne zachowanie oprogramowania. w opisie będę go porównywał z Renault Koleos z którego się przesiadłem, pod paroma względami było to lepsze auto, i chętniej wydałbym na nie własne pieniądze. Największa satysfakcja z x3: spokój jazdy, cisza, resorowanie, precyzja prowadzenia. Mówimy o kolach 18" oraz celowej rezygnacji z pakietu M, czyli standardowe zawieszenie i układ kierowniczy. aha: iDrive: to jest świetne
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest BARDZO dobry. Oczywiście, swoimi 300N nie powala jak przesiadłem się z 380 Nm z Koleosa, ale to był diesel. W BMW ten silnik jest niewiele słabszy, auto ogólnie ma podobne osiągi oraz po przyzwyczajeniu się do tego jak prowokować tryb żeglowania zaskakująco mało pali (6.5-7 l). To są wyniki jak w dieslu, ale w porównaniu z dieslem, to tu masz wrażenie, że silnika NIE MA, żadnych wibracji, żadnego klekotu, wycia. cicha przyjemna praca, Na autostradzie brakuje mu tchu, ale i tak, 140 /h da się jechać bez wysilku, jazda miejska jest więcej niż wystarczająca. potrzebujesz osiągów, bierz coś mocniejszego (330i ?) ale do normalnej jazdy ten jest bezproblemowy. nie obserwuje zużycia oleju. Co do sensu układu miękkiej hybrydy: widzę same zalety. jeśli jesteś kierowcom przewidującym, da Ci to duże oszczędności w paliwie oraz ograniczy zużycie hamulców. Zdarza się, że ronda i skrzyżowania przejeżdżam bez hamulca jeśli znam drogę. ogólnie: zdjęcie nogi z gazu powoduje odzysk energii przez zwalnianie alternatorem i ładowanie baterii. jeśli zdejmiesz nogę powolnym płynnym ruchem, skrzynia przejdzie na luz, silnik się wygasi i toczysz się. Auto samo ocenia, kiedy jest sens zapiąc bieg i trzeba zwalniać odzyskiem, jeśli zbliżasz się do skrzyżowania, innego pojazdu, lub trzeba uruchomić sprężarkę klimy. Nie spodziewałem się, że można mieć zasięg sięgający 1000km na 65 litrach benzyny w aucie tych rozmiarów. tutaj czuć ten "efficient dynamics"
5,0
Skrzynia biegów
ZF 8HP t o jest wzór do naśladowania. Skrzynia jest hydrokinetyczna ale działa prawie tak szybko jak DSG. nie jest jednak tak płynna jak była X-tronic. Ale na prawde, nie można narzekać. w trybie ręcznym kolejny bieg ruchem do tyłu. tak lubię. normalna i spokojna jazda jest wzorowa.
5,0
Układ jezdny
chyba najwększa zaleta BMW wogóle. dla mnie M-pakiet był przesadnie bezpośredni i wymagał ciągłych korekt. Normalny układ jest intuicyjny, tzn kładę ręce na kierownicę i po prostu prowadzę. Auto jest odpowiednio angażujące, siła wspomagania przyjemna, precyzja i posłuszeństwo bdb. celowo zostawiłem koła18" i żadnych usportowień, miała być klasyczna spręzysta jędrna BMka. i to się udało, to jest auto, które lubisz za to jak się na drodze zachowuje i za to jak jest posłuszne. Zima i śnieg to już prawdziwa frajda. ESP da się wyłączyć całkowicie. na lodzie dopiero widać, jak precyzyjne jest prowadzenie auta i jak łatwo utrzymać je w uślizgu bocznym i nie dać się obrócić. To jest wybitne.
5,0
Karoseria
ogolnie fajne auto, ładne i funkcjonalne. denerwują mnie te zegary jedynie, jak już dali wyświetlacz, to mógł by być dostepny jaki tryb klasyczny z okragłymi tarczami. te wskazówki których i tak nie można zmienić mnie się nie podobają. Zmarnowano potencjał wyświetlacza. Co do karoserii ogólnie: lift wprowadził kanały powietrza w zderzaku. jestem zadziwiony jak długo auto potrafi się wytaczać z prędkości ok 70 km/h w trybie żeglowania. Prawdopodobnie jeden z większych wpływów na obniżenie spalania wobec wersji do 2022.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo poprawnie. widoczność przez szyby lusterka bdb. natomiast tu wychodzi niedopracowane oprogramowanie: często jak cofam, akurat włącza mi jakieś powiadomienie, wywalając obraz z kamery. zdarza się, że kamera nie zdąży się uruchomić i twierdzi że ma awarię, po czym jednak się włącza i nie ma problemu.
4,0
Ergonomia
jest dobrze, zakres regulacji jest wystarczający, odjąłem gwiazdkę, bo nie da się: regulować podłokietnika, odchylać calego fotela. ogólna obsługa auta jest intuicyjna ale są znowu niedopracowania: komfortowy klucz. pojeżdzijcie jakim Renault z Hands FREE i zobaczycie jak to powinno działać. BMka często sie nie zamknie, już zdiagnozowałem, że ma to związek z kolejnością oddalania się klucza gdy zamykają się ostatnie drzwi pasażera. Jeśli zdążysz odejść ok 2m auto zostanie otwarte. Funkcja AutoHOLD np ma również aktywować hamulec parkingowy gdy gasisz auto. notorycznie tego nie robi i muszę pociągać klawisz z palca. nawet wycieraczki nie zawsze się włączą po użyciu spryskiwacza. Auto było reklamowane, wykanli aktualizację, ostatnio auto samo zrobiło aktualizację, problem z hamulcem sie nasilił. to NIE JESTergonomia, bo przwyczajasz się do automatyzacji która nie zawsze działa i potem masz dylemat: zamknął się ? w Renault nie miałem takich sytuacji nigdy. Wybitnie pozytywne natomiast co do enrgonomii jest używanie iDrive. kto woli, może dotykać ekran, kto woli może przez iDrive. To jest świetne. ale spróbujcie, podczas działania mediów (np Spotify) zmienić poziom basu....
ergonomia siedzenia w nim i dostępu jest dobra, ale obsługa i soft, przeciętna i jest mnóstwo wyjątków. NP: jeśli zostawisz skrzynię w trybie ręcznym i zgasisz auto, sama przestawi się na P . możesz wyjśc i zamnkąć samochód. Ale jeśli zostawisz na N i chcesz zamknąć auto, bedzie 2xtrąbił klaksonem i nie zrobi nic.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest bardzo dobrze, mam 3 strefową klimę ale brakuje skrótów, jak np sync. jest osobny klawisz do AC manu ale aby wyrównać ustawienia wszystkich strefo z kierowcą musisz sie pobawić w iDrive. wybitne natomiast jest mozliwe różnicowanie temperatury nawiewu środkowego względem ustawienia auta. tego nie ma w innych popularnych autach. pasażer, oprócz innej temperatury, może również zmienić podział nawiewu, np kierowca tylko kratki, a pasażer nogi i kratki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto nie jest największe w tej klasie ani cenie, tu widać największy minus do poprzedniego mojego: Koleosa. auto jest po prostu mniejsze choć było droższe. Bagażnik jest mniejszy prawie 100litrów. Wygodne odchylanie oparć kanapy. Regulacja foteli mimo że skokowa jest dobra. Regulacja zagłowków, oj tu mogliby się od Renault uczyć jak sie robi prawdziwie wygodne zagłówki i jak powinny być regulowalne. Tu możesz tylko podnieść i dosunąć do głowy. Nie da się zmieniać kąta podparcia głowy. Dobrze oceniam wyprofilowanie foteli, są skrojone pod szczupłe osoby ale dobrze trzymają, polecam dobranie opcji odchylania oparć tylnej kanapy.
5,0
Wyciszenie
duży atut tego auta. po przesiadce z diesla, pierwsze wrażenia, oj, to tak nie pcha w fotel, trudno, ale za to jaka tu cisza..... cisza jest niestety tylko do predkości ok 120, potem cichszy był Koleos ale dlatego że miał podwójne szyby. Tu też mogą takie być, ale brakło kasy w konfiguracji, więc nie ma... ogólnie: dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie koszty sa przewidywalne. Niezrozumiale jest dla mnie dzialanie trybu EcoPRO, gdzie mam niższe wyniki w normalnym trybie Comfort, bo czesto auto się porusza na luzie, jak dotkne gazu lub hamulca zapina bieg i robi odzysk, ECO pro jedzie głupio na luzie bez odzycku nawet jak hamuje. bezsensu
4,0
Stosunek jakość/cena
drogie auto, ogólnie dobrze zrobione, jeśli świadomie skonfigurujesz, będzie albo sportowe albo komfortowe. denerwują jednak funkcje na których nie można polegać. W marce premium i w tej cenie drobne rozczarowanie. zyskujesz natomiast: lepsze przygotowanie ochrony tarcz (po 2 latach nadal bez korozji) lepsze wykonanie bagażnika, więcej ustawień wentylacji, no i hak: tu obłsuga jest w pełni zautomatyzowana, w Audi i Volvo trzeba jednak się ręcznie podziałać. mamy bezprzewodowe Android Auto które dobrze działa ,ale zdarza się że nie może podłączyć telefonu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ciągle coś nie zadziała: a to się nie zamknie, a to nie włączył hamulca, a to nie włączył wycieraczek po spryskiwaczu, a to nie chce połączyć telefonu, zmienił kolor ambientu lub tryb jazdy chociaż nic nie klikałeś itp rozczarowanie. i żeby było jasne: to nie dlatego, że coś się zepsuło, to są tylko chwilowe niedomagania oprogramowania, które za 15 minut ustępują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tutaj bezawaryjność pełna
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 20i 184KM 135kW
[l/100km]