Po pierwszej X3-ce myślałem, że kolejna będzie krokiem naprzód - jest na odwrót. Coraz bardziej przebija się tania masówka a radość z jazdy skutecznie zabijają pomysły typu "eco"
Wrażenia
3,0
Silnik
W poprzedniej X3 dynamika kończyła się na 120 km/h teraz jest lepiej (140 kilka) ale kosztem średniego spalania wyższego o 1.5 litra. Niestety nie udało mi się dojść do 200 km/h (dane techniczne 215) w odróżnieniu od poprzedniego 184 KM
3,0
Skrzynia biegów
Zaskoczenie - dużo częściej szarpie i w sposób niekontrolowany wyciąga wysokie obroty nie zmieniając biegu
5,0
Układ jezdny
Jedna z niewielu rzeczy nie gorszych niż poprzedni model
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zmian
4,0
Ergonomia
udoskonalenie polegające na zasuwanym roletą schowku na kubki w konsoli środkowej nie da się pogodzić z kubkami jakie miałem poprzednio (albo zasuwasz albo masz kubki ale nie da się zasunąć)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
b.z.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik skromny, nadal brak możliwości regulacji przesuwaniem tylnej kanapy
4,0
Wyciszenie
Silnik lepiej wyciszony a może i sam z siebie cichszy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie sądziłem, że zaskoczy mnie wysokie spalanie w porównaniu z poprzednim modelem (średnia po 9 tys km 10,3 l/100)
2,0
Stosunek jakość/cena
Wyższa cena wyjściowa w zamian za zabijające radość z jazdy tryby eko/komfort, tandeta w postaci zaślepek kierunkowskazów ze srebrnego plastiku (kierunki teraz w lusterkach), tylne światła jak w Dacii Duster (czerwona żarowka!) czarny plastik zamiast metalizowanego pokrętła I-drive itp
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
9 tys przebiegu - za wcześnie , chociaż wycieraczka kierowcy nierówno zbiera od 1-go dnia
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 20d 190KM 140kW
[l/100km]