Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 F25 SUV

Krzysztof2137, 5 lat temu
Silnik 2.0 20d 184KM 135kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW X3 F25 SUV 2.0 20d 184KM 135kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny.
Przeniesienie napędu : Bardzo dobra skrzynia biegów
Zawieszenie : Auto świetnie się prowadzi, choć jest trochę twarde, ale nie jest źle.
4,0
Całokształt
Świetny samochód, polecam. Bardzo dynamiczny i ekonomiczny zarazem silnik, świetna skrzynia biegów. X3 prowadzi się zaskakująco dobrze, podobnie jak zwykły sedan. Czy kupiłbym drugi raz? Na pewno, choć może z większym silnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w moim aucie jest kompletnie bezawaryjny. Przy 18 tys kilometrów wymieniony został rozrząd w ramach akcji serwisowej, profilaktycznie. Do dziś jeździ, nie ma najmniejszych oznak zużycia. Silnik ten jest bardzo dynamiczny i oszczędny. Jak na tę masę samochodu naprawdę daje radę. Nie jest to może demon prędkości, ale do sprawnego przemieszczania wystarczy w zupełności. Spalanie w trybie comfort jest naprawdę zadowalające, zaś w trybie eco pro, jeżeli tylko kierowca nauczy się odpowiednio operować gazem, to można uzyskać naprawdę niskie spalanie i cieszyć się niskimi kosztami eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w tym aucie to 8 biegowy, klasyczny automat. Zmienia biegi bardzo płynnie, przełożeń praktycznie nie czuć. Robi to na tyle szybko, że nie odczuwa się straty, "opóźnienia" podczas przyspieszania. Niektórzy twierdzą, że ta skrzynia gubi się w biegach, jednak moim zdaniem to kwestia wyczucia pedału gazu. Jeżdżę tym samochodem już 6 lat (nie jest to mój jedyny samochód) i uważam, że jest to świetna skrzynia. Dodatkowo przydatną opcją są łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Nie przydają się zbyt często, ale jeżeli już się przydają, to ciężko ich nie docenić.
5,0
Układ jezdny
X3 prowadzi się naprawdę bardzo dobrze jak na SUVa/SAVa. W zakrętach trzyma się drogi bardzo pewnie, nie przechyla się. Odczucia w zasadzie bardzo zbliżone do jazdy zwykłym sedanem. Nie czuć zbytnio masy samochodu. Opcjonalnie X3 można było wyposażyć w Servotronic, co znacznie wpływa na komfort jazdy. Do miasta pod względem prowadzenia jest to auto niemalże idealne. W trasie czasem można odnieść wrażenie, że układ kierowniczy jest nieco zbyt agresywnie nastawiony i często trzeba korygować położenie kół poprzez stałe prostowanie kierownicy, która lubi sobie sama uciekać na koleinach. Z początku było to dla mnie dosyć dziwne uczucie, jednak kiedy się przyzwyczaiłem, to już kompletnie nie zwracam na to uwagi.
5,0
Karoseria
Ładna sylwetka, jednak pod warunkiem, że auto jest wyposażone w M pakiet. Bez niego wygląda moim zdaniem tragicznie. Z nim to zupełnie co innego, wówczas prezentuje się świetnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Lusterka są bardzo duże i martwe pole niemalże nie istnieje w tym samochodzie, jednak przednie słupki są bardzo grube i trzeba bardzo uważać dojeżdżając do przejść dla pieszych, bo słupki zwyczajnie zasłaniają drogę akurat w miejscu, gdzie pieszy zazwyczaj się pojawia. To niestety jest spora wada. Jednak w szybach bocznych oraz w szybie tylnej wszystko jest dobrze widoczne, tu nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
X3 to bardzo poukładany samochód, wszystko jest na swoim miejscu. Ciężko jest się tu do czegokolwiek przyczepić. Brakuje może regulacji podłokietnika z przodu, ale poza tym, jest naprawdę dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest, działa, funkcjonuje. Klimatyzacja jest wydajna, ogrzewanie również. Podgrzewanie foteli działa aż za dobrze, moim zdaniem ustawienie maksymalne (3) nadaje się tylko do smażenia jajek. Swoich też, jeśli ktoś za długo sobie z tym pojeździ.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w X3 jest pod dostatkiem. Zarówno kierowca jak i pasażerowie nie mogą narzekać. Miejsca nad głową jest bardzo dużo, podobnie na nogi. Bagażnik jest bardzo duży i nie ma progu. Dla czteroosobowej rodziny jest to samochód w pełni wystarczająco pojemny, a dla mniej licznych tym bardziej.
2,0
Wyciszenie
Największa wada X3 F25. Niestety w środku jest głośno. Słychać zarówno silnik, jak i wszystko, co dzieje się wokół. Przy większych prędkościach w środku nie można normalnie rozmawiać, jest straszny szum. Niestety, na dłuższych trasach daje się to we znaki i nie ma nic lepszego, niż odpoczynek w cichym miejscu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim egzemplarzu dosłownie nic się nie zepsuło. Części jak na markę premium nie są drogie, ceny są przystępne. Dwulitrowy diesel zapewnia niskie spalanie, co za tym idzie, nie trzeba co rusz odwiedzać stacji benzynowej. Nic, tylko lać i jeździć.
4,0
Stosunek jakość/cena
X3 jest świetnym samochodem, jednak w tej cenie można oczekiwać ciut lepszego wykonania. Gdzieniegdzie można znaleźć naprawdę tandetny plastik, a niektóre elementy skrzypią. Na szczęście żaden z nich nie odzywa się podczas wsiadania/wysiadania czy też lekkiego dotknięcia go.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie uświadczyłem żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie uświadczyłem żadnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X3 F25 SUV 2.0 20d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X3 F25 SUV