Inne
: Całokształt - nie chcę wysiadać. Auto jak na miarę. Jest super.
5,0
Całokształt
Klasa sama w sobie. Auto prawie doskonałe - jakby dla mnie stworzone. Połączenie komfortu klasy premium, funkcjonalności, sportu i prestiżu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy ekonomicznej pojemności (2 litry), 184 KM wydaje się dobrane właściwie. Wrażenia zaskakująco pozytywne, wręcz można ocenić że nawet sportowe w porównaniu z konkurencją w klasie premium. Elastyczność wręcz wzorcowa, mały minus to nieco wyższa głośność na wolnych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 8 biegowy w połączeniu z Dynamic Damper Control (regulacja zawieszenia) i Performance Control (dostosowujący się układ kierowniczy. To wszystko to po prostu BAJKA. Skrzynia rewelacja a zmiana z trybu Normal na Sport to kompleksowa zmiana charakterystyki auta - naprawdę warto.
5,0
Układ jezdny
Jak wyżej napisałem zawieszenie z opcją Dynamic Damper Comtrol - jest SUPER. Opony RunFlat sprawiają nieco twardsze wrażenie na polskich dziurach (zimówki mam standardowe i wtedy czuć dopiero komfort trybu Normal).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu ale konieczny Park pilot (przód i tył, bez niego nie wyobrażam sobie parkowania w ciasnych miejscach (sam pilot w połączeniu z wyświetlaczem jest rewelacyjnie precyzyjny). Kolejny poemat to przyciemniane lusterka wsteczne (wewn.+zewn.)- opcja bardzo umilająca jazdę w nocy.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie zauważam na razie mankamentów. Jeden minus to system Start-Stop - denerwujący w miejskich korkach - brak możliwości stałego dezaktywowania (każdorazowo przy włączaniu zapłonu).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i sezon letni - bez zarzutu. Trochę gorzej w zimie - czyli szybie grzanie (nagrzanie kabiny)- trzeba trochę cierpliwości i jedynie podgrzewanie siedzeń umili oczekiwanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie dużo miejsca - ale kanapa z tyłu na dłuższe trasy trochę niewygodna. Sportowe fotele oceniam teraz bardzo pozytywnie ale z początku nie byłem pewien czy to właściwy wybór. Bagażnik duży ale w poprzednim aucie wydawał mi się pojemniejszy (Honda CRV. Parę tych \"ale\" jest, jednak pamiętając że auto to średni SUV / SAV to jak na wymiar \"średni\" jest w sumie więcej niż OK.
5,0
Wyciszenie
Tylko na wolnych obrotach słychać nieco silnik i to na zewnątrz. Wnętrze wyciszone jak na SAV-a klasy premium bardzo zadowalająco.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy na 100 tys. w cenie ! Przedłużona gwarancja na 3/4/5 rok w bardzo przyzwoitych cenach (ok. 1500-1700 rocznie)- to naprawdę godne naśladowania.
Paliwo i zużycie - dla mnie po benzynowej Hondzie CRV to po prostu nieporównywalne. Auto około 1,6 tony, załadowany, box na narty na dachu i na trasie w Alpy, około 1200km, przy jeździe 150-180 km/h (gdzie było można) około 7 litrów na sto km. W mieście 8.0-8.5 bez wysiłku.
4,0
Stosunek jakość/cena
No cóż nie powiem że doskonale bo nie jest tanio, ale klasa premium zawsze kosztuje - więc i Audi i Mercedes itp nie są tanie i porównywalne. Ocena dobrze bo mimo wszystko jest droższe od Outlandera czy CRV o \"tylko\" jakieś 15-20%. Cała paleta extra dodatków do wyboru (i tego u innych nie ma). Tutaj każdy wydany pieniądz daje pozytywne odczucia podczas użytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do dzisiaj wszystko działa i jest sprawne - chyba zbyt wcześnie na ocenę (auto używane 6 m-cy).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 20d 184KM 135kW
[l/100km]