Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 E83

Xevoz, 8 lat temu
Silnik xDrive20d 177KM 130kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X3 E83 xDrive20d 177KM 130kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Prowadzenie tego 1800 kg kloca :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Cieknący płyn do spryskiwaczy
Układ elektryczny : Oszukujący termometr zewnętrzny
5,0
Całokształt
Małe sprostowanie, mam silnik n47 i xdrive ale auto po FL, rocznik 2007 (autocentrum coś ma błędy). Autko ma moja rodzina od roku, przejechało z nami już 20 tys kilometrów (153-173 tys), i po trasie i po mieście, raz na tydzień lub dwa trasa 200-300 km, na co dzień krótkie odcinki odpał-zgaś
Wrażenia
5,0
Silnik
Pojemność 2.0, powinno być 177 km i 350 Nm, obecnie jest z 15 mniej pierwszego i z 20-30 mniej tego drugiego. Pomimo tego auta jest wystarczająco dynamiczne nie tylko po mieście ale też na trasie można spokojnie powyprzedzać ale jak ktoś szuka wgniatania w fotel to niech lepiej od razu szuka 3.0d
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna praca, biegi fajnie i przyjemnie chodzą, zwłaszcza od 3 w górę, można sobie sportowo "powachlować", skrzynia jest raczej krótka co pomaga w mieście i na krajówkach ale jeśli chcemy utrzymywać prędkości rzędu 160+ na autostradzie to obroty będą wysokie (3,5 tys obrotów i więcej)
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi, na 235/55/R17 zapewnia bardzo dobry kompromis pomiędzy prowadzeniem i komfortem, trzyma się lepiej niż niejedno kombi, a równocześnie czy to krawężniki, chodniki, zapadnięte studzienki czy inne nie są nam straszne, u nas na dziurach nikt nie zwalnia i po roku w zawieszeniu wszystko tak jak było w momencie zakupu. Napęd 4x4 bezobsługowy, daje radę, ma możliwość płynnego przekazywania momentu pomiędzy osiami ale nie jest to ultra-hiper system, stała proporcja to 40/60, po przekroczeniu 2,5 tys obrotów moment jest płynnie przekazywane, poniżej już gorzej z tym... Nie ma problemów z górkami, zakopaniem czy innymi takimi, no i trzymanie się drogi na mokrym również na duży plus
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki spokojnie, natomiast do tyłu już średnio, bez parktronica byłoby trochę nieprzyjemnie, czujniki przód tył ratują sytuację, gdyż ryjek bawarka też ma spory więc polecam egzemplarze z kompletem czujników.
5,0
Ergonomia
Spora możliwość regulacji fotela, ale jak ktoś jest wybredny to skłaniam ku el. fotelom, to naprawdę fajna sprawa. Dwa miejsca na kubki, parę schowków, bluetooth, nawigacja po polsku i z mapami PL, nie mam jakiś specjalnych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna zarówno klimatyzacja, jak i grzanie, podgrzewane lusterka szybko odchodzą, fotele też przyjemnie grzeją, jest tak jak powinno być, chociaż klimatronik mógłby być dwustrefowy...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoje wymiary zewnętrzne to miejsca jest naprawdę sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu, bagażnik też niczego sobie, chociaż nie jest to najprzestronniejszy SUV to daje spokojnie radę, myślę, że dla rodziny 2+1 w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Bardzo mało czuć prędkość i bardzo mało słychać, zdecydowanie na plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny częściw akceptowalnym poziomie (pokrewieństwo z e46) jednak ford mondeo to to nie jest, części trochę kosztują, a oszczędzanie się zwyczajnie nie opłaca, bo bmw odbije to sobie z nawiązką... Podobne ceny jak do toyoty T25 (a one, jak wiadomo, ma fanty droższe od przeciętniej). Ogólnie dostępność części i speców nie jest zła, ale trzeba się liczyć, że nie będzie tak tanio, jak byśmy chcieli...
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być minimalnie lepszy poziom wykonania środka, w końcu to bmw, a lepsi pod tym względem są, jednakże moim zdaniem auto warte swojej ceny, bardzo dobry kompromis, a one się cenią najwięcej
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cieknący olej, cieknący płyn od spryskiwaczy, błąd żarówek wyskakujący co miesiąc na jeden-dwa dni (bez obaw, w tym bmw jak przepala się stop tylny to w czasie hamowania świeci przeciwmgielna, policja was nie zmandaci ;) ) i oszukujący termometr zewn. Toyota była lepsza, a jak się śmieją BMW - będziesz miał wydatek :D nasza ma po prostu kobiecą naturę, nawalają pierdółki i lubi jak się jej poświęca uwagę ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przebieg 173 tys km. na 95% prawdziwy (ostatni wpis serwi BMW Wrocław, więc śmiemy chyba nie ma), kompletnie nic się nie zepsuło. Dwumasa, wtryski, turbo, napęd 4x4 - wszystko sprawne.

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive20d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X3 E83 xDrive20d 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X3 E83