Inne
: Wygodnie mi się siedzi, samochód dobrze się prowadzi.
1,0
Całokształt
Wniosek po 6 latach eksploatacji: BMW X3 (E83) to najbardziej awaryjny i najbardziej kosztowny w utrzymaniu samochód, jaki posiadałem. Po 10 letnim doświadczeniu z trzema Mercedesami (190, C klasa, E klasa) stwierdzam, że BMW to ładna (rzecz gustu, oczywiście) ale bardzo droga tandeta, nie dorównująca pod względem jakości i niezawodności większości tańszych, popularnych marek na rynku. A od Mercedesa BMW dzieli Kosmos. BMW X3 kupiłem od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 105000 km. Przebieg potwierdzony przez ASO. Cena zakupu w 2012 roku - 65.000 zł. Przez 6 lat bardzo oszczędnej eksploatacji (średnio 16000 km rocznie, głównie dalekie trasy) koszty poważniejszych napraw przekroczyły 20.000 zł (bez przeglądów, bez wymiany oleju, klocków, tarcz, itp). Psuje się w tym samochodzie niemal wszystko, włącznie z dźwignią hamulca ręcznego, pękają sprężyny zawieszenia. Wykonanie i jakość wnętrza - to poziom poniżej Fiata 126p. Kokpit trzeszczy, skrzypi, schodzi lakier z kierownicy i rączek drzwi. Dotychczas posiadałem "malucha", fiata 125p, Poloneza i 3 Mercedesy. BMW oceniam najniżej. To nie jest samochód, który za regularne serwisowanie i delikatną jazdę odpłaci się długą, bezawaryjną eksploatacją. To samochód dla tych, którzy łudzą się, że BMW to gwarant solidności i niezawodności. To po prostu bardzo kosztowna tandeta dla naiwnych, do których niestety się zaliczyłem. Skrót BMW (Będziesz Miał Wydatki) sprawdził się w moim przypadku w 100%. Nie polecam nikomu tej marki, a w szczególności tego modelu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak do tej pory przy 170000 km zaczęły lać wtryski. Trzeba uważać na blaszki sterujące napływem powietrza w kolektorze dolotowym. Potrafią się urwać i zniszczyć silnik. Po około 16000 km należy je zastąpić rzemieślniczymi zaślepkami. Mój mechanik mówi, że to normalne w BMW.
2,0
Skrzynia biegów
Po 120000 km zaczął opornie wchodzić drugi bieg. Prawdopodobnie padł synchronizator.
1,0
Układ jezdny
Po 160000 km awaria skrzyni X-drive. Koszt regeneracji 4600 zł. Koszt nowej skrzyni w ASO 7000 zł. Po 19000 km awaria silniczka sterującego skrzyni X-drive. Koszt wymiany 3000 zł. Mój mechanik mówi, że to normalne w BMW.
2,0
Karoseria
Pojawiają się ogniska rdzy w okolicy tylnych lamp. Samochód cały czas garażowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest w miarę O.K. Wskazane byłyby większe lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Bez uwag.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas dużych upałów klimatyzacja sobie nie radzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny w środku.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponad 20.000 zł. na poważniejsze naprawy w przeciągu 6 lat, nie licząc kosztów przeglądów i materiałów eksploatacyjnych (oleje, filtry, tarcze , kloci, itp).
1,0
Stosunek jakość/cena
Awaryjny, bardzo drogi w serwisowaniu samochód.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rdzewiejący mechanizm wycieraczek przednich, zepsuty czujnik deszczu, przecieki oleju w gnieździe mocującym czujnik biegu wstecznego, rdzewiejące osłony tarcz hamulcowych,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniane: Silent bloki przednie i tylnego mostu, dźwignia hamulca ręcznego, koło 2-masowe, sprzęgło, sprężyny tylnego zawieszenia, łączniki stabilizatora przód, tuleje wahaczy przód, moduł świec żarowych, świece żarowe, termostat główny, skrzynia X-drive, silnik elektryczny skrzyni X-drive, wymiana amortyzatorów przód i tył, druga wymiana tulei wahaczy przednich, wymiana drążków kierowniczych, wymiana termostatu głównego wymiana rury dolotowej intercoolera, wymiana łożysk kół przednich.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0d 150KM 110kW
[l/100km]