Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 E83

Piotr, 6 lat temu
Silnik 2.0d 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 199 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW X3 E83 2.0d 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
2,21
48% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygodnie mi się siedzi, samochód dobrze się prowadzi.
1,0
Całokształt
Wniosek po 6 latach eksploatacji: BMW X3 (E83) to najbardziej awaryjny i najbardziej kosztowny w utrzymaniu samochód, jaki posiadałem. Po 10 letnim doświadczeniu z trzema Mercedesami (190, C klasa, E klasa) stwierdzam, że BMW to ładna (rzecz gustu, oczywiście) ale bardzo droga tandeta, nie dorównująca pod względem jakości i niezawodności większości tańszych, popularnych marek na rynku. A od Mercedesa BMW dzieli Kosmos. BMW X3 kupiłem od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 105000 km. Przebieg potwierdzony przez ASO. Cena zakupu w 2012 roku - 65.000 zł. Przez 6 lat bardzo oszczędnej eksploatacji (średnio 16000 km rocznie, głównie dalekie trasy) koszty poważniejszych napraw przekroczyły 20.000 zł (bez przeglądów, bez wymiany oleju, klocków, tarcz, itp). Psuje się w tym samochodzie niemal wszystko, włącznie z dźwignią hamulca ręcznego, pękają sprężyny zawieszenia. Wykonanie i jakość wnętrza - to poziom poniżej Fiata 126p. Kokpit trzeszczy, skrzypi, schodzi lakier z kierownicy i rączek drzwi. Dotychczas posiadałem "malucha", fiata 125p, Poloneza i 3 Mercedesy. BMW oceniam najniżej. To nie jest samochód, który za regularne serwisowanie i delikatną jazdę odpłaci się długą, bezawaryjną eksploatacją. To samochód dla tych, którzy łudzą się, że BMW to gwarant solidności i niezawodności. To po prostu bardzo kosztowna tandeta dla naiwnych, do których niestety się zaliczyłem. Skrót BMW (Będziesz Miał Wydatki) sprawdził się w moim przypadku w 100%. Nie polecam nikomu tej marki, a w szczególności tego modelu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak do tej pory przy 170000 km zaczęły lać wtryski. Trzeba uważać na blaszki sterujące napływem powietrza w kolektorze dolotowym. Potrafią się urwać i zniszczyć silnik. Po około 16000 km należy je zastąpić rzemieślniczymi zaślepkami. Mój mechanik mówi, że to normalne w BMW.
2,0
Skrzynia biegów
Po 120000 km zaczął opornie wchodzić drugi bieg. Prawdopodobnie padł synchronizator.
1,0
Układ jezdny
Po 160000 km awaria skrzyni X-drive. Koszt regeneracji 4600 zł. Koszt nowej skrzyni w ASO 7000 zł. Po 19000 km awaria silniczka sterującego skrzyni X-drive. Koszt wymiany 3000 zł. Mój mechanik mówi, że to normalne w BMW.
2,0
Karoseria
Pojawiają się ogniska rdzy w okolicy tylnych lamp. Samochód cały czas garażowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest w miarę O.K. Wskazane byłyby większe lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Bez uwag.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas dużych upałów klimatyzacja sobie nie radzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny w środku.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponad 20.000 zł. na poważniejsze naprawy w przeciągu 6 lat, nie licząc kosztów przeglądów i materiałów eksploatacyjnych (oleje, filtry, tarcze , kloci, itp).
1,0
Stosunek jakość/cena
Awaryjny, bardzo drogi w serwisowaniu samochód.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rdzewiejący mechanizm wycieraczek przednich, zepsuty czujnik deszczu, przecieki oleju w gnieździe mocującym czujnik biegu wstecznego, rdzewiejące osłony tarcz hamulcowych,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniane: Silent bloki przednie i tylnego mostu, dźwignia hamulca ręcznego, koło 2-masowe, sprzęgło, sprężyny tylnego zawieszenia, łączniki stabilizatora przód, tuleje wahaczy przód, moduł świec żarowych, świece żarowe, termostat główny, skrzynia X-drive, silnik elektryczny skrzyni X-drive, wymiana amortyzatorów przód i tył, druga wymiana tulei wahaczy przednich, wymiana drążków kierowniczych, wymiana termostatu głównego wymiana rury dolotowej intercoolera, wymiana łożysk kół przednich.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X3 E83 2.0d 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X3 E83