Chyba jeden z ostatnich samochodów, które bezawaryjnie pokonują setki tysięcy km. Swój egzemplarz kupiłem przy przebiegu ok 130 tys aktualnie ma 250 tys przez 7 lat użytkowania zrobiłem jakieś 120 tys. Nigdy mnie nie zawiódł nawet w trudnych zimowych warunkach. Może regularny serwis był tego powodem. Fakt jest taki że nigdy nic dodatkowego nie wyskoczyło. Tylko wymiany serwisowe olejów, filtrów, klocki itp. Po prostu twarda i niezawodna maszyna. Aż się obawiam kolejnego zakupu bo porównując obecne samochody do takich nieśmiertelnych jak BMW E83 mam duże wątpliwości. Dodam że mój egzemplarz to wersja amerykańska z automatyczną skrzynią biegów. Zaraz po zakupie już ponad 10 letniego egzemplarza w serwisie przekazano mi że do rozrządu nie zagląda się do około 450 tys km to mówi samo za siebie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik R6 3 litry i niewielkie obroty nawet przy prędkościach autostradowych. Prawie go nie słychać ale jeśli ktoś chce to polecam tryb sport np przy wyprzedzaniu i dźwięk jest bajeczny.
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać i nic ująć. Na początku wydawała mi się trochę ospała ale tak ma być. Jeśli chcecie szybką bezkompromisową zmianę biegów to przejdźcie na tryb sport. Całkowita zmiana charakteru.
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak przyklejony. Dbają o to elektroniczne systemy trakcji.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz ma już 15 lat. Fakt że wiele czasu spędza w garażu ale nie widać najmniejszego śladu korozji. Ktoś kto go cały czas trzyma na dworze pewnie mógłby się lepiej wypowiedzieć.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę mała widoczność do tyłu. Tylny słupek dosyć masywny ogranicza pole widzenia.
5,0
Ergonomia
Jazda komfortowa zwłaszcza na długiej trasie. Ktoś tu w opinii pisał że być może środkowy tunel zest za szeroki przy pedałach. Być może tak jest ale jadąc w trasie szczególnie na tempomacie zupełnie tego nie odczuwam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybko i sprawnie. Przydały by się tylko nawiewy z centralnego kanału na kanapę tylną. Mój egzemplarz ich nie posiada.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W rodzinie nikt nie ma 2 m wzrostu więc nikt nie narzeka na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Po prostu cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy ograniczyły się jedynie do planowanych serwisów więc koszty stosunkowo niskie. Potrafi trochę spalić ale w końcu to 3 litrowy wolnossący silnik. Biorąc pod uwagę oszczędniejszy silnik diesla można oszczędności z paliwa zostawić w serwisie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonała jakość za rozsądną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli jakaś drobna usterka była to w zasadzie jej nie pamiętam czyli nie miała znaczenia. A jest jedna co jakiś czas przepala mi żarówka postojowa i to zawsze z jednej strony. No cóż taki urok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 272KM 200kW
[l/100km]